Hoofdmenu

Kleurig kevertje

Gestart door huub schmitz, juni 06, 2015, 16:56:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

huub schmitz

Wat is dit voor een kever?

Douwe van der Ploeg

Graag altijd locatie en datum van de waarneming geven. In Limburg zijn andere soorten te verwachten dan op Vlieland, en in Canada ook weer andere dan in Vietnam. Het is handig om de waarneming eerst in te voeren (als kever onbekend) en dan de knop "Determineren via het forum" te gebruiken, zo komt de benodigde info gelijk mee, worden de foto's minder gecomprimeerd (en zijn dus meer details zichtbaar), staan de foto's slechts één keer op de server (scheelt ruimte en dus geld) en is de waarneming ook gelijk ingevoerd, waardoor een admin het bijv. eventueel direct kan goedkeuren. Ook zijn er validators die meer op de site kijken dan op het forum, en kan je op die manier dus ook van die kenners sneller een reactie verwachten.

Mits in Nederland, Chrysolina fastuosa.
Douwe van der Ploeg

huub schmitz

Dank u wel Douwe, ik zal het in het vervolg op de door u aanbevolen manier doen. Ik plaats ze. De waarneming is gedaan in Midden-Limburg.
Vriendelijke groet,
Huub

Douwe van der Ploeg

 :duim: (en u is niet nodig hoor ;))
Douwe van der Ploeg

huub schmitz

Sorry Douwe, ik krijg ze onder die naam (Chrysolina fastuosa) niet geplaatst.
Vr. groet,
Huub

Douwe van der Ploeg

Deze soort is het: http://waarneming.nl/soort/info/9246

- Soortgroep kevers geselecteerd?
- Als je begint met typen (chrysoli) komt er als het goed is een lijstje met suggesties te staan, staat de soort daarbij? Zo ja, dan erop klikken en op OK.
Douwe van der Ploeg

huub schmitz

Nu is het gelukt, dankjewel.
Vriendelijke groet,
Huub