mosjes

Gestart door feel4nature, oktober 20, 2005, 22:23:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

feel4nature

ik heb een aantal mosjes in mn eigen bestand waar ik al jaren eigen namen aan geef, maar ik zou nu wel eens de echte namen willen weten....

nr 1 (straatmosje)
natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

nr 2 (haarmosje)
natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

nr 3 (sterretjes mos)
natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

nr 4 (spons of veenmosje)
natuurlijk met groet, Ali.

feel4nature

#4
nr5(kussentjesmos)

even voor de duidelijkheid, ik weet dat de namen niet goed zijn....
natuurlijk met groet, Ali.

Corryabbink

Moeilijk zulke kleine mosjes onder te brengen.

Foto 1. In ieder geval zie ik hier Zilvermos en Gewoon purpersteeltje. Vaak staan er nog knikmossen tussen maar dat is niet te zien.

Foto 2. Gewoon haarmos

Foto 3. Ruig- of Zandhaarmos

Foto 4. Waterveenmos

Foto 5. Iets van Kronkelsteeltje. Het kan ook een andere soort zijn maar die wil me nu niet te binnen schieten. Misschien weet iemand anders dat.


Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

Nr.5 Doet mij erg denken aan Boskronkelsteeltje, maar de grond is nogal ongelijk zoals bij een boomvoet en dan zou ook het Gewoon Gaffeltandmos in aanmerking komen.

Gr.
Han.

PS. bij Nr.2 Fraai Haarmos zou ook nog kunnen.

Corryabbink

Ik ben het met Han eens foto 2 kan ook Fraai haarmos zijn. De kapsels zijn niet goed te zien.

Wat betreft foto 5: Rechts op de voorgrond zie ik duidelijk glasharen aan het mos.
Dat kan wijzen op Grijs kronkelsteeltje. Grijs kronkelsteeltje is in jonge toestand bijna niet te onderscheiden van Boskronkelsteeltje.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

feel4nature

heel erg bedankt mensen, dit was even voor mijn eigen database, zodra ik mosjes ga invoeren op waarnemen.nl, ga ik me er meer in verdiepen...

groet, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.