Oranje wants

Gestart door lily, augustus 04, 2007, 14:08:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

lily

Is dit een soort apart of is het een nimf, krijgt het nog een ander kleur?
Hij is echt wel oranje van kleur.

Gr.Lily

Foto 1


lily

Foto 2

roelandlibeer


Berend Aukema

Carpocoris fuscispinus. Vindplaatsgegevens?

lily

#4
CiteerCarpocoris fuscispinus. Vindplaatsgegevens?
Gevonden.....in Landgraaf.
Waarom deze vraag, is die zeldzaam?vind namelijk geen nederlandse site met verder info.


Gr.Lily

Berend Aukema

Slechts zeer weinig NL waarnemingen van deze soort, de meeste in Zuid-Limburg.
Landgraaf is vrij groot. Kun je wat specifieker zijn. Als coördinator van de Werkgroep Heteroptera van European Invertebrate Survey Nederland wil ik dergelijke waarnemingen graag toevoegen aan de database, liefst met kilometerhok!

lily

#6
CiteerSlechts zeer weinig NL waarnemingen van deze soort, de meeste in Zuid-Limburg.
Landgraaf is vrij groot. Kun je wat specifieker zijn. Als coördinator van de Werkgroep Heteroptera van European Invertebrate Survey Nederland wil ik dergelijke waarnemingen graag toevoegen aan de database, liefst met kilometerhok!
Exacte plaats zie landkaartje waarnemingen.

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=2709012

Gr.Lily

GerardL

#7
Hallo Lily,

Ik heb deze ook wel eens gevonden in Brunssum, maar die zag er heel anders uit!
Deze heeft 2 grote zwarte vlekken, en ik was eigenlijk nieuwsgierig of dit apart is, of hoort bij een bepaalde biotoop, of misschien wel een vrouwtje / mannetje is.
Of dit beestje heeft een afwijking?
In ieder geval als ik foto's op internet kijk, is die van jou donkerder met zwarte vlekken! Misschiens dat Berend er nog iets over weet.
Maar het blijft een mooi beestje op een mooie foto!

Grtzzzz

Gerard

lily

CiteerHallo Lily,

Ik heb deze ook wel eens gevonden in Brunssum, maar die zag er heel anders uit!
Deze heeft 2 grote zwarte vlekken, en ik was eigenlijk nieuwsgierig of dit apart is, of hoort bij een bepaalde biotoop, of misschien wel een vrouwtje / mannetje is.
Of dit beestje heeft een afwijking?
In ieder geval als ik foto's op internet kijk, is die van jou donkerder met zwarte vlekken! Misschiens dat Berend er nog iets over weet.
Maar het blijft een mooi beestje op een mooie foto!

Grtzzzz

Gerard
Hoi Gerard,

Op de foto komt hij inderdaad iets donkerder over, maar geloof me, hij is echt koninklijk oranje.

Kijk naar
http://waarneming.nl/wn_details.php?id=2709012

Gr.Lily

Berend Aukema

De zwarte vlekken op het halsschild zijn beschadigingen, vermoedelijk ontstaan bij de laatste vervelling!