Verslag Landelijke Big Day 2015.

Gestart door Folkert Jan, mei 25, 2015, 10:57:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

Citaat van: Modest Moose op juni 03, 2015, 20:39:36 PMDat 'moeite hebben met aanspreken' heeft er wellicht mee te maken dat je niet weet hoe de reacties daarop zullen zijn (zeker als je de persoon/ personen in kwestie niet kent). Heb zelf wat dat betreft een vervelende ervaring bij een zingende zeldzaamheid in het broedseizoen (en potentiële broedvogel), waarbij constant geluid werd afgespeeld. Herhaaldelijk verzocht om er mee te stoppen, maar daar werd feitelijk niets mee gedaan en de sfeer werd nogal onplezierig. Had zelf verder een dag met vervelend gevoel en nogal wat frustratie. Dat heb ik er dus niet voor over! Wil gewoon leuk met mijn hobby bezig zijn. Dat aanspreken laat ik in het vervolg dus maar liever aan anderen over. Overigens kreeg ik van andere aanwezigen (10+) weinig tot geen bijval, dus het is waarschijnlijk inderdaad ook zo dat velen het allemaal niet zo erg vinden. Dit soort voorvallen, gevallen en discussies (te vaak de laatste jaren m.i.) hebben op mij in ieder geval het effect dat ik vanaf nu zeldzame en kwetsbare/ verstoringsgevoelige soorten onder embargo zal gaan invoeren.

Beste Erwin,

Goed dat je even naar voren brengt dat ook jij een vervelende ervaring achter de rug hebt met het aanspreken van iemand op zijn gedrag en dat jij als gevolg daarvan achterblijft met een vervelend gevoel en met nogal wat frustratie.

Ik kan daaraan toevoegen dat ik een vergelijkbare ervaring heb met het aanspreken van iemand op zijn gedrag. Het gaat om iemand uit de kringen van Dutch Birding. Iedereen weet wie ik bedoel. Ik heb het persoon herhaaldelijk aangesproken op zijn gedrag. Tot nu toe zonder effect. Het persoon heeft > 500 vrindjes die als een haag om hem heenstaan en die hem tot op de dag van vandaag in bescherming nemen. Net zoals bij jou met als gevolg dat de sfeer daardoor erg onplezierig is geworden.

Ik kan me dus erg goed voorstellen dat je in het vervolg altijd alle zeldzame en kwetsbare/ verstoringsgevoelige soorten onder embargo invoert en werkelijk helemaal niemand hier iets over zegt. Vanzelfsprekend is dit dus allemaal erg vervelend voor de goedwillende meerderheid.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Wouter Puyk

Beste Klaas,
Goed dat je even naar voren brengt dat ook jij een vervelende ervaring achter de rug hebt met het aanspreken van iemand op zijn gedrag en dat jij als gevolg daarvan achterblijft met een vervelend gevoel en met nogal wat frustratie.
Nu val ik in dit specifieke geval niet in de groep van " iedereen weet wie ik bedoel" dus kan je vertellen wie dat is met een toelichting van je vervelende ervaringen.

garryb

#32
Beste Wouter,
Je kunt zelfs kiezen uit drie(!) personen:
Geert
Ingrid

of
Gert

De volledig toelichting van deze 'projecten' van Klaas uit respectievelijk 2012, 2013 en 2014 behoeft hier niet nogmaals herhaald te worden en is telkens te vinden door op één van de bovenstaande namen te klikken. Zullen we het hier weer over Big Days (plezierig) hebben in plaats van personen in diskrediet te brengen (onplezierig)? Bij voorbaat dank!

HPM

Allemaal leuk en aardig maar dat heeft niets te maken met wat Klaas schrijft.
Maar je zal er wel een big day van krijgen.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Jawel, dat is precies waar Klaas over schrijft, alleen haalt hij dader en slachtoffer door elkaar. Maar terug naar de Big Day inderdaad.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

garryb

Herman, de discussie hierboven ging over het aanspreken van mensen jegens gedrag in het veld. Daar heeft Klaas' frustratie helemaal niets mee te maken. Deze gaat over door hem gesignaleerde onjuistheden in artikelen in tijdschriften waarover mensen niet meer met hem wensen te communiceren.

HPM

Gezien de context(tapen) maak ik uit wat Klaas schrijft op dat er een prominent dba-lid is waar zijn vele vrienden rijendik omheen gaan staan als Klaas hem tijdens een twitch aan wil spreken op zijn gedrag.
Ik moest lachen om het beeld wat dat bij mij oproept.
Herman van der Meer

Klaas van Dijk

Citaat van: Wouter Puyk op juni 10, 2015, 17:53:54 PMBeste Klaas, Goed dat je even naar voren brengt dat ook jij een vervelende ervaring achter de rug hebt met het aanspreken van iemand op zijn gedrag en dat jij als gevolg daarvan achterblijft met een vervelend gevoel en met nogal wat frustratie. Nu val ik in dit specifieke geval niet in de groep van " iedereen weet wie ik bedoel" dus kan je vertellen wie dat is met een toelichting van je vervelende ervarinen.

Beste Wouter,

Ik doel op Gert Ottens, een medewerker van Vogelbescherming Nederland (VBN), een prominent iemand binnen de kringen van Dutch Birding en moderator van observado.org.

De vervelende ervaringen met Gert Ottens zijn ontelbaar en de vernederingen die ik heb moeten ondergaan zijn eveneens niet meer te tellen. Zijn gedragingen doen bovendien ernstig afbreuk aan VBN. "VBN-medewerker Gert Ottens hierover benaderen is zinloos want (a) hij reageert niet en (b) hij verandert zijn gedrag niet. Bovendien heeft VBN-medewerker Gert Ottens een haag van >500 vrindjes om hem heen staan die hem op alle mogelijke manieren uit de wind houden / in bescherming nemen (etc.)."

Ik wilde het daarbij laten, want ik wil deze draad over het enthousiaste verslag van Folkert Jan en zijn vrienden niet belasten met de gedragingen van Gert Ottens. Benader me maar via een privé bericht als je meer over de hoed en de rand wilt weten. OK?

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

"The seed is always the most important thing."

HPM

Citaat van: Klaas van Dijk op juni 11, 2015, 09:07:09 AM
...
Ik wilde het daarbij laten, want ik wil deze draad over het enthousiaste verslag van Folkert Jan en zijn vrienden niet belasten met de gedragingen van Gert Ottens. Benader me maar via een privé bericht als je meer over de hoed en de rand wilt weten. OK?


Dat belasten heb je dus al gedaan. Volledig off-topic.
Herman van der Meer

Wouter Puyk

Garry en Klaas bedankt voor de toelichting.

Predator

Citaat van: Edwin Russer op mei 25, 2015, 18:24:18 PM
Citaat van: Folkert Jan op mei 25, 2015, 14:46:34 PM
Zelfde als de andere jaren:

Pieter van Veelen, Alwin van Lubeck, Andre-willem Faber, Dusan Brinkhuizen en Lazar Brinkhuizen


En door dit team een nieuw record gevestigd.


http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=9&fid=3272&page=zoek


Is dit verslag nog ergens terug te lezen nu de Lauwersmeer website offline is gegaan?
Groet, Maarten

Folkert Jan

Zowel ons verslag als die van het huidige recordhouder staan op dutch Birding dan tabblad publicaties en dan actueel online. Dan in de rechterkolom alle verslagen oid selecteren. Het verslag van het oude record staat gewoon op lauwersmeer.com onder verslagen en dan verhaal selecteren. De site is niet down alleen er worden geen waarnemingen meer getoond.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Yeronimo

Om het zoeken makkelijker te maken;
Team 1 (Willem Bosma, Theo van Veenendaal, Jeroen Breidenbach en Folkert Jan Hoogstra): http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=1012
Team 2 (Alwin van Lubeck, André-Willem Faber, Dušan Brinkhuizen, Lazar Brinkhuizen en Pieter van Veelen): http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=1011

Het tweede team heeft nu dus Nederlands record in handen. Maar voor hoe lang zal dat zijn?  ;D
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden