Bij onderstaande waarnemingen hadden fotos moeten zitten

Gestart door Andre321, mei 24, 2015, 23:00:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

#1
André, het is mij een raadsel waarom het bij jouw ze vaak fout gaat. Zelf maak ik bijna elke dag gebruik om tegelijk een foto of mp3 te uploaden en ik ben nog nooit wat kwijt geraakt. Dan moet ik wel zeggen dat ik maximaal 30 waarnemingen upload met misschien 1 of 2 gekoppeld met multimedia. BiJ het koppelen van foto's gebruik ik nooit de optie voeg bestaande foto toe MET bijknippen
deze fotos staan niet op de server.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

#2
Bedankt,
Ik weet het ook niet, maar hij is tegenwoordig wel trager.
Het vreemde is dat de eerst e foto van de vis wel gewoon meegekomen is.


Overigens is de huidige menustructuur (met dat vegen) een stuk onhandiger dan de oude.
Toen was er gewoon een button op het scherm (dus niet die knop onderin) en daar kon je gewoon op drukken en dan had jeeen foto.  Ik kies altijd voor een optie 'Foto maken' en de tekst 'Geen fotos gevonden' komt op mij vooral nutteloos over.
Geen idee hoe anderen deze optie gebruiken maar het moet volgens mij veel handiger kunnen.
De knop 'Foto maken' en 'Foto verwijderne' zitten in mijn optiek ook te dicht bij elkaar.


marcel123

Citeeren de tekst 'Geen fotos gevonden' komt op mij vooral nutteloos over.

Ik heb drie keer geprobeerd en drie keer die tekst gekregen:

http://waarneming.nl/waarneming/view/102542953?_popup=1

Resultaat geen foto geupload..


Alex Kwak

Citaat van: optilete op mei 25, 2015, 21:20:41 PM
Citeeren de tekst 'Geen fotos gevonden' komt op mij vooral nutteloos over.

Ik heb drie keer geprobeerd en drie keer die tekst gekregen:

http://waarneming.nl/waarneming/view/102542953?_popup=1

Resultaat geen foto geupload..


Hmm, ik zie toch heel duidelijk wél een foto. Alleen kan de foto niet verkleind worden weergegeven. En dat lijkt me iets heel anders...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: andre123 op mei 24, 2015, 23:00:27 PM
Bij onderstaande waarnemingen hadden fotos moeten zitten. Staan die nog ergens op de server ?

Kijk eens op je toestel in de directory [sdkaart]/obsmapp/photo en kijk eens of er bestanden staan waarvan de bestandsnaam begint met:
ObsMapp_4.3.13_5eabb35a-256b-4d2a-b9bb-b86f4a1a4427
ObsMapp_4.3.13_3364ffe3-1541-4e4c-b9a0-80779e56dc3a
ObsMapp_4.3.13_2fcd1637-738d-475b-ba1e-1c5b062ba809

Dat zijn de op je toestel opgeslagen foto's.

En je loopt klaarblijkelijk een behoorlijk aantal versies van ObsMapp achter. Graag updaten naar 4.7.1


Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

Citaat van: Alex Kwak op mei 26, 2015, 18:32:35 PM
Citaat van: optilete op mei 25, 2015, 21:20:41 PM
Citeeren de tekst 'Geen fotos gevonden' komt op mij vooral nutteloos over.

Ik heb drie keer geprobeerd en drie keer die tekst gekregen:

http://waarneming.nl/waarneming/view/102542953?_popup=1

Resultaat geen foto geupload..


Hmm, ik zie toch heel duidelijk wél een foto. Alleen kan de foto niet verkleind worden weergegeven. En dat lijkt me iets heel anders...


Ik weet vrijwel zeker dat ik bij deze waarneming drie keer die fout kreeg en drie keer geprobeerd heb een foto toe te voegen aan de waarneming, wat uiteindelijk niet gelukt is...De melding is gebleven.

hiskodevries

Marcel, je zit wel op het obsmapp forum, maar het is volstrekt onduidelijk hoe je die foto op de server hebt gekregen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

#10
Citeer
Citeer
Kijk eens op je toestel in de directory [sdkaart]/obsmapp/photo en kijk eens of er bestanden staan waarvan de bestandsnaam begint met:
ObsMapp_4.3.13_5eabb35a-256b-4d2a-b9bb-b86f4a1a4427
ObsMapp_4.3.13_3364ffe3-1541-4e4c-b9a0-80779e56dc3a
ObsMapp_4.3.13_2fcd1637-738d-475b-ba1e-1c5b062ba809

Dat zijn de op je toestel opgeslagen foto's.

En je loopt klaarblijkelijk een behoorlijk aantal versies van ObsMapp achter. Graag updaten naar 4.7.1


Het openen van dir ]/obsmapp/photo duurt  nogal lang. Ben zo twee minuten bezig met scrollen. Moet ik dat af en toe schonen ?
r
Overigens ben ik heel te vreden met deze versie...En eigenlijk ook al met de hoogste versie met de oude layout. Al dat swypen bij het maken van fotos vind ik zelf niet zo handig. Dat was vroeger net zo goed (die versie met de oude icoontjes) . Maar goed ik zal even naar 4,7 kijken. Obsmap was toch al in het russisch vertaald ? Over een paar weekjes zit ik wel in Wit Rusland...is versie 4.7 daar beter voor ?

ObsMapp_4.3.13_5eabb35a-256b-4d2a-b9bb-b86f4a1a4427 Groot Nagelkruid staat wel op de SD card in subdir PHOTO
ObsMapp_4.3.13_2fcd1637-738d-475b-ba1e-1c5b062ba809  Ruige weegbree staat wel op de SD card in subdir PHOTO
ObsMapp_4.3.13_3364ffe3-1541-4e4c-b9a0-80779e56dc3a Lijkt niet vindbaa

Is er een maximum aan fotos in die directory ? Of doet ie het bij 10.000 fotos nog steeds erg goed ?

Thijs Fijen

Citaat van: andre123 op juni 04, 2015, 22:06:12 PM
Obsmap was toch al in het russisch vertaald ? Over een paar weekjes zit ik wel in Wit Rusland...is versie 4.7 daar beter voor ?
Jep, die versie is in het Russisch vertaald. Als je daar reclame voor wil maken ;)
Thijs Fijen

marcel123

Citaat van: hiskodevries op juni 04, 2015, 09:18:50 AM
Marcel, je zit wel op het obsmapp forum, maar het is volstrekt onduidelijk hoe je die foto op de server hebt gekregen
Met Obsmapp, aan je waarneming koppelen en ergens voor upload kiezen.

Andre321

Thijs, heb jij hem in het russisch vertaald ?
Maar je mobiel moet dan ook al russisch als moedertaal hebben ? Het is niet de bedoeling dat mijn mobiel russisch wordt, want dan kan ik er echt niks meer mee.

Maar is [sdkaart]/obsmapp/photo
wel handig als je daar een steeds meer groeiend aantal fotos hebt staan ? Hij is nu al traag in [sdkaart]/obsmapp/photo

hiskodevries

#14
als nu te grote foto`s worden geupload via een app worden die verkleind.
Een waarschuwing is op zijn plaats als je zulke grote foto`s upload. De kans dat het onderweg stuk loopt wordt wel groter.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

Ik maak alle fotos direct vanuit ObsMap. Ik voer de soort in. Swype, Kies foto toevoegen, krijg melding 'geen fotos'Swype nog een keer en maak dan foto. In mijn herrinnering waren ze dan gelijk 'klein' van het goede formaat, dus zeg maar 800pixels.
Ik maak niet eerst fotos met de camera die ik dan later aan een waarneming koppel.

hiskodevries

in mijn herinnering ook, maar volgens mij liep obsmapp daarop kapot.
nu heb ik dat afgevangen, maar als je een hele rij foto's van 10 mb gaat uploaden dan moet je wel een hele snelle stabiele internet verbinding hebben.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0



Andre321

ah dank je
CiteerThe app is supposed to clear up these files after a little use (perhaps after a few days), but this process may or may not be working. This is not the subject of this questio


Ik begrijp dus dat die limiet al bij een paar duizend fotos bereikt wordt ?


[/size]
Citeer[/size]I wrote a script which creates files with 30 character filenames, meaning each file would need 4 directory entries. When the script got to file 16,384 it failed with an IO error and I couldn't create more files in my test directoy. So this does seem to validate the 65,536 entry limit.
[/size]If you're hitting this limit at 9,000 files then your files must be using at least 7 entries each which corresponds to filenames that are at least 66 characters long. Does this match what you're do


Nog even een check:
Als ik via Obsmap een foto toevoeg (dus gelijk als ik de waarneming maak vanuit die waarneming)  is ie gelijk al in het verkleinde formaat van 800 pixels?

hiskodevries

Citeeris ie gelijk al in het verkleinde formaat van 800 pixels
nee, dat gebeurt pas op de server.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0