Grijze Junco - Beijum, Groningen

Gestart door peter van santbrink, februari 02, 2015, 12:35:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jos Welbedacht

CiteerEn verder? Niet in je beste Pools gevraagd wat ze aan het doen waren? Onder een camouflagenet op de grond liggen is niet strafbaar maar veronderstellen dat dit helemaal zonder bijbedoelingen ten nadele van de Junco zou zijn lijkt me naïef.

Gisteren bleven ze nog netjes aan de goede kant van de sloot, dus er was nog niet zoveel te vermoeden. De politie is er overigens niet aan te pas gekomen. Ik hoorde zojuist dat ze na een vriendelijk gesprek van het terrein af zijn gegaan, en vervolgens richting hun auto zijn gelopen. De foto's, die naar ik begrepen heb prachtig zijn (logisch ook), waren toen immers al binnen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

BramtK

Oh, het waren gewoon twitchers... Daar geldt weer een hele andere set vooroordelen.  :angel:   :)
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: BramtK op februari 19, 2015, 14:33:31 PM
Oh, het waren gewoon twitchers... Daar geldt weer een hele andere set vooroordelen.  :angel:   :)

Ja, die kunnen allemaal met drie flessen wodka achter de kiezen op een wankel trapje zonder morsen een plafonnetje witten van vijf kilometer afstand een Iberische van een Siberische Tjiftjaf onderscheiden. Toch?
Herman van der Meer

meeuwissen

#93
De Poolse fotografen hadden de dag tevoren eerst gezocht naar openingen in de omheining, zodat ze de volgende ochtend in alle vroegte illegaal het verboden terrein konden insluipen. Vervolgens hebben ze de voerplek afgedekt met bladeren, zodat er geen strooivoer op
de foto's was te zien. Ook zo'n idiote aktie. Daarna zijn ze bij de voerplek met hun lenzen onder een camouflagenet gaan liggen. Op de voerplek hebben ze bovendien twee vetbollen fijngeknepen waardoor de voerplek nu continue bezocht wordt door een ekster, waarvoor de Grijze Junco voor op de vlucht gaat.
Op dat soort fotografen zitten we hier niet op te wachten!
Gelukkig houden de meesten zich aan de regels en hebben we een zachte winter, waardoor de sloot niet is bevroren.
Gelieve geen strooivoer te gooien in achtertuinen, want het stikt daar van de katten.
Groet


Maurice Elf

Mvg Maurice

HPM

Herman van der Meer


theo53

Misschien wat off topic, maar toen ik vanmorgen om 8 uur aankwam bij de Dwerggors bij Zijpe, stond er een klein tentje in de berm met camouflage net, waar twee onuitgeslapen Polen met verrekijker uit kwamen kruipen. Heel bizar..... Ik heb ze toen maar wel de Dwerggors aangewezen, want ze hadden geen idee waar ze naar moesten kijken.
Theo Admiraal

HPM

Citaat van: theo53 op maart 01, 2015, 00:34:44 AM

Misschien wat off topic, maar toen ik vanmorgen om 8 uur aankwam bij de Dwerggors bij Zijpe, stond er een klein tentje in de berm met camouflage net, waar twee onuitgeslapen Polen met verrekijker uit kwamen kruipen. Heel bizar..... Ik heb ze toen maar wel de Dwerggors aangewezen, want ze hadden geen idee waar ze naar moesten kijken.

Weet je zeker dat het geen Limburgers waren?
Herman van der Meer

Jaap Dijkhuizen

De vogel is vandaag ook zingend gehoord (http://waarneming.nl/waarneming/view/98617246)
Dat doet een vrouwtje toch niet? Toch een mannetje?
Jaap Dijkhuizen


Jos Welbedacht

Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 


UtrechtsVogelNet

Als je naar de sauna daar gaat, vooral ook je fototoestel meenemen !  ;D

Grt Phil

Mark Zevenbergen

De vogel van Groningen zit ondertussen al een tijdje in 'the UK'...

migratorius