Hoofdmenu

Keutel

Gestart door frankw, augustus 08, 2007, 14:35:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankw

agelopen zondag deze verse keutel gevonden op het nieuw reemsterveld tussen arnhem en otterlo, hierbij ook een uitgebreid spoor. heb 2 foto's gemaakt op de 1 zijn ook nog (onduidelijk) sporen te zien, deze kon ik overigens niet goed fotograferen door het zijlicht (bedenk me nu dat ik ff de flitser had kunnen gebruiken.)
Misschien dat iemand hier mij kan vertellen wat het kan zijn geweest, ik geloof dater daar in de buurt wel boommarters voor komen..

keutel1

zelfde keutel

grutto

of een keuter van een vos. Deze zie je ook wel wat kleiner.

Groet,

Grutto

Groet
Tjeerd

frankw

zat ik ook aan te denken alleen ,als die sporen erbij horen, deze toch wel zeer kort op elkaar stonden voor een vos. bij de 2e foto kan je dat redelijk zien

grutto

Citeerzat ik ook aan te denken alleen ,als die sporen erbij horen, deze toch wel zeer kort op elkaar stonden voor een vos. bij de 2e foto kan je dat redelijk zien
oke eens maar het kan ook een wissel achtig iets zijn waar de meerdere dieren over lopen. En moedervos trekt er in deze periode graag met een aantal jongen op uit.

Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

pgvdberg

#4
Ik kom regelmatig op het nieuw Reemsterveld en heb daar vorig jaar een boommarter in levende lijve aanschouwd, dus die zitten daar zeer zeker! Vossen zitten er echter ook en als ik de foto's zie doen mij de uitwerpselen toch vooral aan een vos denken (het kan ook heel goed een kleinere huishondje geweest zijn die daar werd uitgelaten). Ook denk ik dat de pootafdruk die iets rechtsboven en linksboven de uitwerpselen te zien zijn van een vos zijn, hoewel deze vaag zijn. Deze pootafdrukken kunnen natuurlijk van een ander beest zijn dan degene die de uitwerpselen heeft achtergelaten.