Tot nu toe heb ik op deze cam zo'n 30 vogelsoorten gehoord maar niet meer dan Roerdomp gezien.
Ze heeft net het nest verlaten. Ik geloof voor het eerst sinds het jong er is.
Dat is ze al sinds 11:20. Geen idee hoelang ze weg kan blijven. Lijkt me nu niet echt weer waarbij de jongen en eieren lang warm blijven.Citaat van: HPM op mei 16, 2015, 11:20:06 amZe heeft net het nest verlaten. Ik geloof voor het eerst sinds het jong er is.
De moeder is weg! De kleine is te zien en nog 3 eieren.Edit: mogelijk zijn het ook twee jongen! Het ene ei is open, en aangezien het eerste ei eruit is gegooid, las ik hier toch, is er dus een tweede jong.
Citaat van: OlivierO op mei 16, 2015, 11:36:44 amDe moeder is weg! De kleine is te zien en nog 3 eieren.Edit: mogelijk zijn het ook twee jongen! Het ene ei is open, en aangezien het eerste ei eruit is gegooid, las ik hier toch, is er dus een tweede jong.Er is maar een jong. Er hoort ook twee tot drie dagen verschil tussen het uitkomen te zitten.
Kraanvogel gehoord.
Citaat van: mgieskens op mei 16, 2015, 13:09:45 pmKraanvogel gehoord. Onder het genot van een visje.https://drive.google.com/file/d/0B-nnUZS-O10TT0NlN0NCVEV4NjQ/view?usp=sharing
Tweede jong is uit. Een tot twee dagen te vroeg.
Citaat van: HPM op mei 16, 2015, 19:33:58 pmTweede jong is uit. Een tot twee dagen te vroeg.Ik zei het toch?
Citaat van: OlivierO op mei 16, 2015, 20:02:01 pmCitaat van: HPM op mei 16, 2015, 19:33:58 pmTweede jong is uit. Een tot twee dagen te vroeg.Ik zei het toch? Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk had. De tweede is even na zevenen uit het ei gekomen. Veel en veel te laat voor jouw gelijk.
Citaat van: HPM op mei 16, 2015, 20:16:56 pmCitaat van: OlivierO op mei 16, 2015, 20:02:01 pmCitaat van: HPM op mei 16, 2015, 19:33:58 pmTweede jong is uit. Een tot twee dagen te vroeg.Ik zei het toch? Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk had. De tweede is even na zevenen uit het ei gekomen. Veel en veel te laat voor jouw gelijk.Ik geloof er juist niks van. Dat tweede ei was al véél langer kapot, toen ik het zag, net voor ik het hier postte dus.
Citaat van: OlivierO op mei 16, 2015, 21:00:39 pmCitaat van: HPM op mei 16, 2015, 20:16:56 pmCitaat van: OlivierO op mei 16, 2015, 20:02:01 pmCitaat van: HPM op mei 16, 2015, 19:33:58 pmTweede jong is uit. Een tot twee dagen te vroeg.Ik zei het toch? Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk had. De tweede is even na zevenen uit het ei gekomen. Veel en veel te laat voor jouw gelijk.Ik geloof er juist niks van. Dat tweede ei was al véél langer kapot, toen ik het zag, net voor ik het hier postte dus.Jij zei dat er een ei open was en dat er waarschijnlijk een tweede jong was. Dat was niet zo.
Geniet nou maar van het geluid op deze rustige avond. Porseleinhoen, Roerdomp, Snor, Grote Karekiet..Waterral, Kleine Karekiet, Bosuil, ...
...Screencaptures lukt me wel, maar moet toch eens kijken of ik ook stukken video en/of geluidsstream kan vastleggen. Zou wel handig zijn om te kunnen terug kijken/luisteren....