Zwarte Wouw?

Gestart door stevenvdb, mei 14, 2015, 23:14:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

stevenvdb

Deze vogel had ik 2 jaar geleden gedetermineerd als Zwarte Wouw en er verder niet bij stilgestaan. Nu krijg ik echt de opmerking van een Turkse admin dat het een onzeker Havikarend is en geen Zwarte Wouw. De vogel is waargenomen in Manavgat in september. Ik zou graag jullie mening horen aangezien ik er toch niet direct een Havikarend in zie.


http://observation.org/waarneming/view/79090091

Gr, Steven

frankneijts

Lijkt me een prima juveniele Zwarte Wouw. Een jonge Havikarend heeft o.a. lichtere ondervleugeldekveren met uiteinden veertjes donkerder welke dan een karakteristieke donkere lijn langs de dekveren vormen. Adulte Havikarend heeft o.a. een zwarte staarteindband. Buiten dat heeft die soort een andere staartvorm: niet met hoekige maar met afgeronde hoeken zoals een Wespendief.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

stevenvdb

Ok bedankt Frank! ik kon er met geen mogelijkheid een Havikarend in zien, dus begon al aan mezelf te twijfelen  ;)
Die admin is duidelijk niet erg betrouwbaar dus...

Gr, Steven

Douwe van der Ploeg

Iedereen kan een foutje maken, en de admin geeft zelf al aan dat hij niet zeker is over havikarend.. Eén geval lijkt me wat voorbarig om iemand "niet erg betrouwbaar" te noemen ;)
Douwe van der Ploeg

jeroenroelofsen

Citaat van: stevenvdb op mei 14, 2015, 23:34:53 PM
Ok bedankt Frank! ik kon er met geen mogelijkheid een Havikarend in zien, dus begon al aan mezelf te twijfelen  ;)
Die admin is duidelijk niet erg betrouwbaar dus...

Gr, Steven
Admin even wijzen op dit forum gesprek. Kan hij/zij ook weer van leren voor de toekomst   ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

stevenvdb

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 15, 2015, 02:35:43 AM
Iedereen kan een foutje maken, en de admin geeft zelf al aan dat hij niet zeker is over havikarend.. Eén geval lijkt me wat voorbarig om iemand "niet erg betrouwbaar" te noemen ;)

Als je zegt dat dit 'surely' geen Zwarte Wouw is, heeft dit niets te maken met een foutje, maar het gwn niet weten. Denk trouwens niet dat hij Nederlands kan, dus verwijzen naar dit forum is niet echt nuttig.

Gr, Steven

joostheeremans

Citaat van: stevenvdb op mei 14, 2015, 23:34:53 PM
Ok bedankt Frank! ik kon er met geen mogelijkheid een Havikarend in zien, dus begon al aan mezelf te twijfelen  ;)
Die admin is duidelijk niet erg betrouwbaar dus...

Gr, Steven

Toevallig kreeg ik recent ook commentaar van deze admin over deze waarneming http://observation.org/waarneming/view/89524221 , ik heb deze maar braaf gewijzigd omdat ik pelikanen nooit zie, alleszins minder vaak dan een Turkse vogeladmin  ;) , en ik mijn waarneming niet bepaald in de beste fysieke staat had gedaan. Maar helemaal lekker zat het me niet.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

frankneijts

Kom jongens, als ik een lijstje moest maken van alle keren dat op dit forum ik 'surely' wist welke soort het wel of juist niet was om vervolgens deemoedig mijn ongelijk te moeten erkennen, zou dat lijstje onaangenaam lang zijn en het rood op mijn kaken diep, donker & weinig flatteus ... 😎
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

OlivierO

Citaat van: frankneijts op mei 15, 2015, 11:07:01 AM
Kom jongens, als ik een lijstje moest maken van alle keren dat op dit forum ik 'surely' wist welke soort het wel of juist niet was om vervolgens deemoedig mijn ongelijk te moeten erkennen, zou dat lijstje onaangenaam lang zijn en het rood op mijn kaken diep, donker & weinig flatteus ... 😎

Kort gezegd: Jij bent niet echt betrouwbaar.  B)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

mgieskens

Ik vind betrouwbaar wel iets anders dan feilloos
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft