Taigaboomkruiper? > nee, gewone

Gestart door belle, juni 03, 2015, 17:07:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

belle

Buurman zond me deze foto die hij al in de winter heeft gemaakt. Ik dacht dat hier alleen gewone Boomkruipers voorkwamen, maar deze doet me toch Kortsnavelachtig (macrodactyla) aan?

Kan iemand uitsluitsel geven.  :huh:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

OlivierO

Toch een gewone hoor. Tenminste, dat maak ik op uit de uitleg hier.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

belle

Hartelijk dank Olivier, blij toe dat het een gewone is. Als ik even tijd heb zal ik me nog eens in dat topic verdiepen. Ik heb hem zelf niet gezien of gehoord, maar de buurman is vast blij met boomkruiper, weet nl. bijna niets van vogeltjes...  ;)
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

OlivierO

Hey Frank, als je bij de betreffende post op de titel klikt, dan verandert de link in je adresbalk naar die van dat specifiek bericht. Als je die dan gebruikt als url in een bericht kom je daar vanzelf uit.

Zoals ik hier demonstreer.

Je bedoelt overigens post 10?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

frankneijts

Citaat van: OlivierO op juni 03, 2015, 19:49:05 PM
Hey Frank, als je bij de betreffende post op de titel klikt, dan verandert de link in je adresbalk naar die van dat specifiek bericht. Als je die dan gebruikt als url in een bericht kom je daar vanzelf uit.

Zoals ik hier demonstreer.

Je bedoelt overigens post 10?

OK bedankt maar t is 9 ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

belle

Hartelijk dank Frank. Ik begrijp het geloof ik.  :blink:

In 'mijn' vogeltje is A < B en D ongeveer gelijk aan E (dat hangt ook wel erg af van hoe je de lijntjes plaatst) ergo: Boomkruiper.

Lastig hoor. Gemakkelijker om het geluid erbij te hebben.

Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

OlivierO

Citaat van: frankneijts op juni 03, 2015, 20:18:19 PM
Citaat van: OlivierO op juni 03, 2015, 19:49:05 PM
Hey Frank, als je bij de betreffende post op de titel klikt, dan verandert de link in je adresbalk naar die van dat specifiek bericht. Als je die dan gebruikt als url in een bericht kom je daar vanzelf uit.

Zoals ik hier demonstreer.

Je bedoelt overigens post 10?

OK bedankt maar t is 9 ..

Dat vind ik wel vreemd. Post 9 is die van een zekere BaiseAid. Post 10 is die van jou, die mij toch wel een veel betere samenvatting lijkt te zijn dan die van BaiseAid. Vreemd ...  :huh:

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

frankneijts

Citaat van: belle op juni 03, 2015, 20:46:31 PM
Hartelijk dank Frank. Ik begrijp het geloof ik.  :)

In 'mijn' vogeltje is A < B en D ongeveer gelijk aan E (dat hangt ook wel erg af van hoe je de lijntjes plaatst) ergo: Boomkruiper.

Lastig hoor. Gemakkelijker om het geluid erbij te hebben.

Misschien nòg 's kijken Tjitske?  8) (je trekt de lijn van B op de verkeerde plaats). Als ik goed kijk is bij 'jouw' vogeltje A > B (ligt ook wel wat aan de interpretatie: A = B mag hier ook) maar C vormt geen 'bakje'. Voor een juiste ID van Kortsnavel/Taiga moeten beide kenmerken (AvsB èn C) kloppen: zo niet is t altijd een gewone.. Maar als ik een 'boomkruiper' zie waarvan de 'treedjes' zo spits toelopen als bij die 'van jou' geloof ik er al niet meer zo in: Kortsnavel/Taiga heeft vrijwel altijd mooie rechthoekige (recht afgesneden) treedjes. Probleem is dat gewone Boomkruiper die ook kan hebben (maar vaker zulke spitse heeft). Sowieso is Kortsnavel/Taiga veel minder variabel in al de relevante kenmerken dan Boomkruiper die er maar 'een potje van maakt' waardoor het ID-probleem juist het relevantst is in gebieden waar de laatste de meest voor de hand liggende soort is en Kortsnavel/Taiga zeldzaam.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

Citaat van: OlivierO op juni 03, 2015, 20:48:05 PM
Citaat van: frankneijts op juni 03, 2015, 20:18:19 PM
Citaat van: OlivierO op juni 03, 2015, 19:49:05 PM
Hey Frank, als je bij de betreffende post op de titel klikt, dan verandert de link in je adresbalk naar die van dat specifiek bericht. Als je die dan gebruikt als url in een bericht kom je daar vanzelf uit.

Zoals ik hier demonstreer.

Je bedoelt overigens post 10?

OK bedankt maar t is 9 ..

Dat vind ik wel vreemd. Post 9 is die van een zekere BaiseAid. Post 10 is die van jou, die mij toch wel een veel betere samenvatting lijkt te zijn dan die van BaiseAid. Vreemd ...  ???



Ik snap t ook niet Olivier: bij mij is mijn eigen post toch echt 9, ook als ik inlog als 'gewone sterveling' (en niet als admin).. Maar Hisko kan dat ongetwijfeld uitleggen..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

OlivierO

Citaat van: frankneijts op juni 03, 2015, 21:22:58 PM
Ik snap t ook niet Olivier: bij mij is mijn eigen post toch echt 9, ook als ik inlog als 'gewone sterveling' (en niet als admin).. Maar Hisko kan dat ongetwijfeld uitleggen..

Bon, ik zie de fout. Als ik uitlog is het bij mij ook post 9, maar dat is omdat post 1 geen nummer heeft (=post 0 zeg maar).

Vermoedelijk is dat omdat ik de posts omgekeerd weergeef?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

frankneijts

Citaat van: OlivierO op juni 03, 2015, 21:26:46 PM
Citaat van: frankneijts op juni 03, 2015, 21:22:58 PM
Ik snap t ook niet Olivier: bij mij is mijn eigen post toch echt 9, ook als ik inlog als 'gewone sterveling' (en niet als admin).. Maar Hisko kan dat ongetwijfeld uitleggen..

Bon, ik zie de fout. Als ik uitlog is het bij mij ook post 9, maar dat is omdat post 1 geen nummer heeft (=post 0 zeg maar).


Was me ook al opgevallen. Zal in het vervolg verwijzen naar 9 èn 10 om misverstanden te voorkomen, bedankt.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

OlivierO

Citaat van: frankneijts op juni 03, 2015, 21:29:59 PM
Citaat van: OlivierO op juni 03, 2015, 21:26:46 PM
Citaat van: frankneijts op juni 03, 2015, 21:22:58 PM
Ik snap t ook niet Olivier: bij mij is mijn eigen post toch echt 9, ook als ik inlog als 'gewone sterveling' (en niet als admin).. Maar Hisko kan dat ongetwijfeld uitleggen..

Bon, ik zie de fout. Als ik uitlog is het bij mij ook post 9, maar dat is omdat post 1 geen nummer heeft (=post 0 zeg maar).


Was me ook al opgevallen. Zal in het vervolg verwijzen naar 9 èn 10 om misverstanden te voorkomen, bedankt.

Geen probleem. Of gewoon met de link, dan gaat het niet fout (denk ik).
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

belle

Dank voor je geduld Frank.

:P Nog één keertje dan. Foto gespiegeld om gemakkelijker met jouw plaatje te kunnen vergelijken. Ik heb het lijntje voor B nu op de juiste plek? En C ook. Ik zie nu wat je bedoelt met het 'bakje'. Geloof ik  B)

Maar goed, ik ben blij dat hier alleen brachydactyla zit....  ;D


Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

frankneijts

Citaat van: belle op juni 03, 2015, 22:08:21 PM
Dank voor je geduld Frank.

:P Nog één keertje dan. Foto gespiegeld om gemakkelijker met jouw plaatje te kunnen vergelijken. Ik heb het lijntje voor B nu op de juiste plek? En C ook. Ik zie nu wat je bedoelt met het 'bakje'. Geloof ik  8)

Maar goed, ik ben blij dat hier alleen brachydactyla zit....  ;D

Helemaal goed Tjitske ... 8) Maar juist in jouw omgeving is het interessant om uit te kijken naar Kortsnavels! Zoals je zelf al zegt echter zou ik dan op de geluiden af gaan .. Veel succes in elk geval!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

belle

Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721