Hoofdmenu

Boomleeuwerik?

Gestart door Jeanine, mei 13, 2015, 16:42:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeanine

Vandaag zag ik in het bos deze vogel op een dode tak zitten. Ik weet niet zoveel van vogels.
Al zoekend kwam ik bij Boomleeuwerik uit. Is dit juist of is het toch een andere vogel?
Gevonden in een bos tussen Lochem en Almen in de Achterhoek.


Ik hoop dat deze foto genoeg is voor een goede determinatie, want dit was de scherpste foto.Ik
moest te ver inzoomen om hem op de foto te krijgen en daarna ook nog eens uitsnijden op de computer
om hem hier goed te laten zien.
m.vr.gr
Jeanine

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeanine

Vincent, dat is snel.
Bedankt voor je bevestiging.
m.vr.gr
Jeanine

Rob Koelman

Citaat van: Jeanine op mei 13, 2015, 16:42:28 PMAl zoekend kwam ik bij Boomleeuwerik uit.

:duim:

Voer je de waarneming ook nog even in? Daarbij bij gedrag aangeven dat er nestindicerend gedrag is waargenomen (voedsel voor jongen in snavel)...
Met vriendelijke groet, Rob

Jeanine

m.vr.gr
Jeanine

Morten

Citaat van: Rob Koelman op mei 13, 2015, 16:45:10 PM
Citaat van: Jeanine op mei 13, 2015, 16:42:28 PMAl zoekend kwam ik bij Boomleeuwerik uit.

:duim:

Voer je de waarneming ook nog even in? Daarbij bij gedrag aangeven dat er nestindicerend gedrag is waargenomen (voedsel voor jongen in snavel)...

In dit geval beter nog om als gedrag transport voedsel of ontlasting te kiezen, dat komt dan als zeker broedgeval in de nieuwe vogelatlas terecht (broedcode 14/16). Het gedragstype nestindicerend gedrag wordt volgens mij niet doorgekoppeld naar Sovon en heeft dus eigenlijk geen toegevoegde waarde...
Groet, Morten