Nikon Monarch 5 20 x 56, welke nog meer proberen?

Gestart door Piter Anjema, mei 12, 2015, 08:47:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

Piter Anjema

Ik ben zoekende naar een 20x kijker voor het spotten en wellicht om de nachtelijke hemel te bekijken, maar dat heeft geen prioriteit.
de zinnen zijn gezet op de Monarch 5 20 x 56, het liefst 2e hands.
Nieuwprijs van deze kijker ligt rond de 640,-
Ik vraag me af of er hier ook gebruikers zijn met een vergelijkbare kijker en hun ervaringen.
Zijn er volgens jullie kijkers in die prijsklasse die ik eerst ook nog moet proberen, voordat ik tot aanschaf over ga?

Momenteel gebruik ik een 12 x 50 van Nikon die erg goed bevalt.

OlivierO

Een 20x zo los uit de hand? Heb jij een ijzeren geraamte dat je kan vastklikken? Dit kan toch nooit een stabiel beeld geven?  :-\ :-\ :-\
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Piter Anjema

Dat is niet de vraag :angry:
Natuurlijk komt deze op statief ;)

OlivierO

Citaat van: Piter Anjema op mei 12, 2015, 17:19:50 PM
Dat is niet de vraag :angry:

Excuses!  :rolleye: ;D

Citaat van: Piter Anjema op mei 12, 2015, 17:19:50 PMNatuurlijk komt deze op statief ;)

Dat lijkt mij nodig. Heb je de optie voor een telescoop overwogen? Allicht wel, maar ik zeg het even, je weet nooit ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Piter Anjema

Ik heb gelukkig net mijn telescoop verkocht.
Met 2 ogen zie je 2 x zoveel

Gerard Kenter

Bedenk wel dat de service van Nikon abominabel is bij de verrekijkers. Mijn vriendin had een kleinere Monarch waarvan eerst een van de eyecups het opgaf. Kosten voor een nieuwe € 60!!! Toen een jaar later de andere het opgaf kon het niet meer via een willekeurige camera verkopende winkel geregeld worden. Uitsluitend via zogenaamde prefered shops. Eenmaal gevonden liepen de onderzoekskosten volledig uit de klauwen. Uiteindelijk maar een andere kijker gekocht.
Groeten,

Gerard Kenter