ervaring gevraagd Nat Geo 20-60x60

Gestart door jeroenroelofsen, mei 28, 2015, 16:45:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Heeft er iemand ervaring met deze scoop?
http://www.verrekijkers-online.nl/Webwinkel-Product-25429733/National-Geographic-20-60x60-Spotting-Scope.html

Field of view   29/1000m (bij 20x)
Coating van het optiek   Volledig enkelvoudig
Vergroting   20x tot 60x
Objectief lensdiameter   60 mm
Totaal gewicht (zonder statief)   998 gram
Scherp te stellen vanaf   12 meter
Afmetingen   350 x 155 x 95 mm

Lijkt me beslist niet duur. Maar de vraag is, is de kwaliteit daar ook naar? Of is dit wel een goede spotting scope?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Lowieke

Dat er op marktplaats een nagenoeg ongebruikte voor de helft wordt aangeboden zegt denk ik al genoeg. Ik zou het niet doen, met een goede verrekijker zie je meer detail.
Ik zou verder sparen en zoeken naar een goede gebruikte telescoop (en statief).
Jeroen.

jeroenroelofsen

Dank je wel voor je antwoord. Had al het gevoel dat het een gevalletje "to good to be true" zou zijn.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Jaap van Steensel

Citaat van: jeroenroelofsen op mei 30, 2015, 20:45:57 PM
Dank je wel voor je antwoord. Had al het gevoel dat het een gevalletje "to good to be true" zou zijn.
Dat laatste valt nog wel mee, maar voor 100 euro koop je gewoon echt niks als het gaat om een beetje redelijke optiek.
Beetje doorsparen, voor een paar honder euro koop je soms al een goede gebruikte Kowa. Hoewel wat ouder wel prima scopes.

Groeten,
Jaap