wespendief??

Gestart door Chang, mei 11, 2015, 17:16:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chang

Hallo,

Bij deze ingevoerde buizerd, die ik in beeld kreeg bij het volgen van een zeearend,  kreeg ik van een andere gebruiker de suggestie dat dit een wespendief zou kunnen zijn.
Zijn er meer mensen die mening toegedaan?  Ik hoor en zie het graag.
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/102030038
Buizerd - Buteo buteo gezien op 2015-05-10 Zwolle - Polder Benoorden de Willemsvaart
Foto's:


bij voorbaat dank Geert Meijer

tiempie

Als ik zo naar die staart kijk zeg ik dat het sowieso geen buizerd is wat het wel is kan ik niet zeggen, zou idd een wespendief kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker.
Bauke Tymstra

Jacob Molenaar

nee hoor, is een prima buizerd.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

BramtK

Eens met Jacob. Geen onregelmatig gespatieerde bandering op staart en ondervleugel zichtbaar. Lichte middenborst. Geen enkele reden dus om aan een Wespendief te denken.
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Citaat van: tiempie op mei 11, 2015, 17:23:32 PMAls ik zo naar die staart kijk zeg ik dat het sowieso geen buizerd is wat het wel is kan ik niet zeggen, zou idd een wespendief kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker.
Hoi Bauke, zou je je berichten op dit forum willen ondertekenen met je eigen naam? Makkelijkste manier om dit te doen is een handtekening instellen via "Profiel" (blauwe balk hierboven) > Forumprofiel > Handtekening.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Chang

Bedankt voor jullie inbreng!
Laat ik hem als buizerd staan.

Groeten,
Geert