Hoofdmenu

havikskruid?

Gestart door feel4nature, oktober 20, 2005, 16:59:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

feel4nature

er is hier nogal wat onduidelijkheid over de lintbloemigen....
natuurlijk met groet, Ali.

han.endt

Hij is nog klein, maar zo te zien Dicht Havikskruid.

Gr.
Han.

Pieter Stolwijk

Hier kom ik niet uit.
Vr. groet, Pieter Stolwijk

Floristische Werkgroep Twente

Corryabbink

Teveel bladen aan de stengel voor Dicht havikskruid. Bovendien heeft die een echte rozet vaak met enige tanden aan de bladen. M.i. Stijf- of Boshavikskruid.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

elmar prins

boshavikskruid ? Die heb ik zo vaak gezien in allerlei stadia. !!!!
dat geloof ik niet. Ongetwijfeld is dit een of andere kruising tussen van alles en nog wat van die Hieracium-club. Ik heb regelmatig dat ik er niet uit kom en het maar houd op een of andere kruising of apomictische variant.

Elmar

Corryabbink

Ik zei niet dat het Boshavikskruid was. Ik hou het op Stijf havikskruid. Maar de typische Boshavikskruid met dicht op elkaar staande onderste bladen is bij mij op de zandgronden niet altijd aanwezig. Zichtbare verschillen t.o.v. Stijf havikskruid zijn dan de donkere hoofdjes en de bloembodem met de zeer lange haren.
Het is zo dat er niet altijd uit te komen is. In ieder geval is dit geen Dicht havikskruid daar er geen goede rozet is en de plant teveel stengelbladen heeft.

Corry.
met groet, Corry

elmar prins

Corry,

wij zijn het helemaal eens.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat jij aannam dat het puur boshavikskruid was.
Ik heb verschillende keren planten onder de bino gehad die in alle opzichten tussen boshavikskruid en stijf havikskruid in zaten !!!
Ik denk net als jij aan een stijf havikskruidje met misschien nog wat van  ??????

Elmar

Corryabbink

met groet, Corry

feel4nature

bedankt voor de reacties mensen!

groet, ali.
natuurlijk met groet, Ali.