Onbekende Wants

Gestart door sjonkomel, mei 06, 2015, 09:29:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

sjonkomel

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/101802004
Wants onbekend - Heteroptera indet. gezien op 2015-05-05 Rotterdam - Oude Noorden
Foto's:

Toelichting:
Onbekende soort. Benieuwd naar de soort
bij voorbaat dank J. Jonkers

thijsdegraaf

Welkom op Waarneming.
Het is wat lastig te zien, maar volgens mij een Rhopalus subrufus - Geblokte knotswants.

sjonkomel

Hallo Thijs,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik zal kijken of ik hem nog wat duidelijker op de plaat kan leggen.
We hebben problemen gehad met bedwantsen, dus de vrees is/was dat dit er ook één was. Is dat nog uit te sluiten?

Groeten,

Joost

thijsdegraaf

Ja hoor, dit is / was een lief onschuldig beestje. Ga er maar van uit dat hij goed is. (hij heeft een paar familieleden, die er wat op lijken)
Vergelijk hem maar eens met een foto van mij.

sjonkomel

Top, bedankt!

Het was dan inderdaad een lief beestje, want preventief hebben we wel een eind aan zijn/haar leven gemaakt  :-X

Duidelijke foto inderdaad. Ik heb zelf geen ervaring met macro fotografie, maar hoe krijg je zo mooi op de plaat? Is dat ook een uitsnede?

Groeten,

Joost

thijsdegraaf

Het is een uitsnede. Maar ik heb wel een aparte macrolens op m'n camera voor dit soort beestjes. De volgende keer kan je hem rustig laten lopen of als hij in huis zit, in de tuin zetten. Ze steken geen mensen en richten ook geen schade aan in de tuin. Ik heb ze al jaren in de tuin rondlopen. Het worden er nooit heel veel. Ik vind het altijd leuk als ik er eentje zie.