Welke vogel

Gestart door ziggy, mei 05, 2015, 21:51:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

ziggy

Ik twijfel maar ik denk dat dit de bruine kiekendief is...

mgieskens

Jouw twijfel is terecht, want het is een Buizerd.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

ziggy

Oke, ik moet nog zoveel leren...

mgieskens

Je ziet het wat beter als je de belichting van het plaatje wat forceert.
Geen mooi plaatje, maar denk ik duidelijk genoeg nu om een Bruine Kiekendief uit te sluiten
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

sander bijsterbosch

Citaat van: mgieskens op mei 05, 2015, 22:03:40 PM
Je ziet het wat beter als je de belichting van het plaatje wat forceert.
Geen mooi plaatje, maar denk ik duidelijk genoeg nu om een Bruine Kiekendief uit te sluiten

sorry dat ik er ook even tussen kom maar hoe kan je dan de belichting wat forceren?
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

mgieskens

Citaat van: sander bijsterbosch op mei 06, 2015, 08:52:44 AM
Citaat van: mgieskens op mei 05, 2015, 22:03:40 PM
Je ziet het wat beter als je de belichting van het plaatje wat forceert.
Geen mooi plaatje, maar denk ik duidelijk genoeg nu om een Bruine Kiekendief uit te sluiten

sorry dat ik er ook even tussen kom maar hoe kan je dan de belichting wat forceren?
Door in Photoshop, Gimp, ACDsee of ander grafisch pakket de helderheid (brightness) hoger te zetten. Of beter nog de niveaus (levels), maar niet alle software kant die functie.
Met forceren bedoel ik dat je niet gaat voor het mooiste of foto-technisch beste resultaat, maar er een schepje bovenop doet om bepaalde zaken beter zichtbaar te krijgen die anders duister zouden zijn gebleven. Soms helpt een beetje spelen met de contrast regeling ook wel. Het gaat dus niet om een 'correct' plaatje, maar om het 'zichtbaar' maken van bepaalde details.
De term forceren komt uit het analoge foto tijdperk toen middels forceren of onderontwikkelen tijdens het (chemische) ontwikkelproces van de film getracht werd om daarmee de verkeerde belichting van een film te corrigeren (of met opzet een ander belichtingseffect te krijgen).
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

ziggy

Bedankt voor de tip! Ik was er al wel mee bezig geweest maar inderdaad had misschien iets meer moeten overdrijven met belichting :P

sander bijsterbosch

Citaat van: mgieskens op mei 06, 2015, 22:14:55 PM
Citaat van: sander bijsterbosch op mei 06, 2015, 08:52:44 AM
Citaat van: mgieskens op mei 05, 2015, 22:03:40 PM
Je ziet het wat beter als je de belichting van het plaatje wat forceert.
Geen mooi plaatje, maar denk ik duidelijk genoeg nu om een Bruine Kiekendief uit te sluiten

sorry dat ik er ook even tussen kom maar hoe kan je dan de belichting wat forceren?
Door in Photoshop, Gimp, ACDsee of ander grafisch pakket de helderheid (brightness) hoger te zetten. Of beter nog de niveaus (levels), maar niet alle software kant die functie.
Met forceren bedoel ik dat je niet gaat voor het mooiste of foto-technisch beste resultaat, maar er een schepje bovenop doet om bepaalde zaken beter zichtbaar te krijgen die anders duister zouden zijn gebleven. Soms helpt een beetje spelen met de contrast regeling ook wel. Het gaat dus niet om een 'correct' plaatje, maar om het 'zichtbaar' maken van bepaalde details.
De term forceren komt uit het analoge foto tijdperk toen middels forceren of onderontwikkelen tijdens het (chemische) ontwikkelproces van de film getracht werd om daarmee de verkeerde belichting van een film te corrigeren (of met opzet een ander belichtingseffect te krijgen).

bedankt ik ga het zeker proberen.

Groeten Sander
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com