hoog fluitend geluid

Gestart door Johan op den Dries, oktober 20, 2005, 11:57:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Johan op den Dries

Hoi,

Afgelopen zondag hoorde ik rond 11 uur een hoog fluitend geluid. Ik was toen op een camping bij Cap griz nez in Noord-frankrijk. Het geluid was hoog, verdragend en duurde 3-4 seconden en werd steeds herhaald. Maar wel vanaf dezelfde plaats.In eerste instantie deed het wel denken aan juveniele ransuil maar dat klinkt toch anders. Toen dachten we dat het misschien wel een boomkikker of een krekel/sprinkhaan kon zijn.

Herkent iemand dit geluid?
Johan op den Dries
Sneek

Stippen

Een zangcicade?

In Canada hoorde ik ze als een ijl, langzaam in toonhoogte varierend 'gefluit', in de nazomer
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

hiskodevries

#2
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Johan op den Dries

Het geluid van die dwergooruil had er wel iets van. De toonhoogte klopte wel ongeveer alleen duurde het geluid veel langer. Ik kon op internet geen geluid van een zangcicade vinden helaas....
Johan op den Dries
Sneek

RWester

Hallo Skua

Ik denk haast dat het geen Dwergooruil is, die zitten (bijna)niet bij Cap Griz-nez. Deze soort heeft een monotoon 'puuh' geluid, elke 2-3 seconden herhaald. (Let op! Lijkt heel erg op Vroedmeesterpad!).

Ook de andere soorten die je er bij haalt (Ransuil-jongen: langgerrekt 'pie-eeeh) en Boomkikker (vrij droog verdragend rateltje ra-ra-ra-ra-ra) hebben allemaal een vrij ander geluid.

Misschien toch iets in de hoek van een cicade? Kun je het geluid beter omschrijven? Was het echt fluitend? En dan vloeiend of schril? (Griel?)

Met vriendelijke groet,

Remco Wester
VWG Nijmegen

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Johan op den Dries

Een griel was het ook niet. Voor zover ik het nog weet was het een monotoon fluitend geluid, zelfs een beetje een mechanisch geluid. Voor ons gevoel was het wel redelijk ver verwijderd van ons.

Het wordt moeilijk nu nog achter het geluid te komen dus allen ontzettend bedankt voor jullie hulp!!
Johan op den Dries
Sneek

AvanderHeijden

Misschien een Nachtzwaluw?

RWester

CiteerMisschien een Nachtzwaluw?

Helaas Antoine, die zijn al weer vertrokken. En de waarneming is tweede week oktober gedaan, dan baltsen ze niet meer. En het geluid is meer ratelend en niet echt fluitend.

Met hartelijke groet,

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester