Coccinella septempunctata?

Gestart door DJHiker, april 29, 2015, 01:00:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

DJHiker

I would like to know which species this is
It concerns this observation
http://waarneming.nl/waarneming/view/101531337
identification uncertain 7-spot Ladybird - Coccinella septempunctata observed at 2009-08-14 Millingen aan de Rijn (voormalige gemeente)
Photos:


Zijn het eitjes die in rust onder de dekschilden verborgen zijn?

thanks in advance David Kohl
David Kohl

Arp

Iets meer info zou handig zijn  :-\  Ik vermoed dat deze dood, met de vleugels gespreid ergens in het water lag  :huh:

Het spul op de kont lijkt inderdaad een eipakket, maar hoort niet bij het LHBtje. Misschien dat een waterbewoner (wants??) eitjes op het lijk heeft gelegd zodat de jonkies als ze eruit kruipen meteen wat te eten hebben? Maar voor hetzelfde geld is het er toevallig tegenaan gedreven ... als het spul ergens in het water lag tenminste ...

Eitjes van Coccinella zijn veeeeel groter, geel, puntig ovaal en zitten in de kever :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

DJHiker

Zelf had ik helemaal niet aan water gedacht moet ik bekennen. Ik ging er als vanzelf vanuit dat deze cocci op het punt stond zich vliegend naar elders te verplaatsen.
Jouw hypothese dat het om een dood drijvend exemplaar gaat lijkt me heel plausibel. Het verklaart ook de andere objecten links en rechts naast de schilden.
Van moment en omstandigheden kan ik me, bijna 6 jaar nadat de foto is gemaakt, niets herinneren.
Omdat ik geen foto's van dode beesten wil bewaren gooi ik 'em uit de collectie.
Bedankt voor je reactie,
David
David Kohl