Onbekend kevertje -> Crepidodera aurata onzeker

Gestart door AvanderHeijden, april 27, 2015, 21:22:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

AvanderHeijden

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/101490812
onzeker Loopkever onbekend - Carabidae indet. gezien op 2015-04-27 Sexbierum
Foto's:


bij voorbaat dank Antoine van der Heijden

PS grootte van het kevertje schat ik op zo'n 3-4mm.

AvanderHeijden

Ik heb inmiddels een berichtje van Douwe van der Ploeg gekregen dat dit een Phratora betreft (waarvoor mijn dank!). Waarneming aangepast naar Phratora spec. (zeker). Is er van de foto nog te bepalen welke soort het exact betreft? Of gaat het bij een specje blijven?

Douwe van der Ploeg

Heb ik echt Phratora gezegd?  :s zat zeker half te slapen, excuus. Crepidodera is wat ik had moeten zeggen, misschien kan je daarmee zelf nog wat verder proberen te zoeken.

Zo blijkt maar weer, altijd controleren wat gezegd wordt, de grootste gekken kunnen dingen roepen ;)
Douwe van der Ploeg

AvanderHeijden

Citaat van: Douwe van der Ploeg op april 28, 2015, 08:51:06 AM
Heb ik echt Phratora gezegd?  :s zat zeker half te slapen, excuus. Crepidodera is wat ik had moeten zeggen, misschien kan je daarmee zelf nog wat verder proberen te zoeken.

Zo blijkt maar weer, altijd controleren wat gezegd wordt, de grootste gekken kunnen dingen roepen ;)

Tsja, met zoveel soorten is een kevertje natuurlijk snel fout benoemd, ik kan het je niet kwalijk nemen  ::)



Als ik zoek op Crepidodera kom ik meerdere soorten tegen die hier op lijken maar C. aurata lijkt mij het meest in de buurt te komen. Ik zal er een onzekere C. aurata van maken en dan hoor ik het vast  wel als ik er naast zit toch?