nest met eitjes van eikenprocessierups?->nee, Zilveren boomkussen?

Gestart door Anne d.R., april 20, 2015, 18:49:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anne d.R.

Vanmiddag zag ik in Meijendel deze witte pukkel op een eikenboom (?zonder blaadjes weet ik dit niet?), met een doorsnede van ongeveer 2,5 cm. Is dit misschien een nest met eitjes van de eikenprocessierups?

Vriendelijke groeten,
Anne de Roos - den Held

Anne d.R.

Vandaag op andere topics ontdekt dat dit geen nest eitjes is, maar waarschijnlijk Zilveren boomkussen - Reticularia lycoperdon .
Hoe kan ik nu deze vraag naar de paddenstoelen topics verhuizen, of hier afsluiten?
Vriendelijke groet,
Anne de Roos - den Held

Violet (en Remco)

Hoi Anne,

Een topic kan je niet zelf verplaatsen of afsluiten, dat zal een admin moeten doen.
Je zou naar je eerste bericht kunnen gaan en dan rechts boven kunnen klikken op 'verander', dan kan je de titel aanpassen (bv nestje eikenp.r. -> nee, Zilveren boomkussen?).

Nog een tip: voer eerst je waarneming in, al is het als macronachtvlinder onbekend, of paddenstoel onbekend, dat kan je altijd nog wijzigen. Als je daarna je waarneming opent kan je rechts kiezen voor de optie 'determineer via het forum'. Volg de aanwijzingen op (kopieer de tekst zoals aangegeven) en maak daarna een nieuw topic aan in het forum waar het volgens jou het beste thuis hoort. Plak daar de gekopieerde tekst, je foto's komen dan ook heel mooi mee! Daarnaast zijn vinddatum- en plaats ook direct duidelijk voor de mensen die je met je mee willen denken.
Succes en veel plezier!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Anne d.R.

Hartelijk bedankt voor de uitleg, zal het proberen.....en hoop dat het lukt!
Vriendelijke groeten,
Anne

Violet (en Remco)

Anders gewoon roepen, dan helpen wij of anderen je wel verder!
Gaat je vast lukken  :blink:
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Anne d.R.

Bedankt Violet en Remco, het is me met jullie aanwijzingen gelukt!  :blink:

Vriendelijke groeten,
Anne

Violet (en Remco)

Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl