Zuidelijk spitskopje

Gestart door Tukkerbird, juli 29, 2007, 16:00:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tukkerbird

Hallo,

Volgens mij is dit een Zuidelijk Spitskopje door de lange vleugels,nou lees ik ook dat bij gewone spitskopjes gevallen voor komen met lange vleugels :rolleyes: ,omdat deze soort hier zeldzaam is zou ik graag wat zekerheid willen hebben of dit een Zuidelijke is.

Gr.Martin

Arthur

't Is een andere oprukkende zuiderling: Sikkelsprinkhaan


Groeten, Arthur
Groeten, Arthur

Jeroen Nagtegaal

Dit is eigenlijk een leukere soort, het is een Sikkelsprinkhaan, De binnenvleugels steken voorbij de buitenvleugels,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tukkerbird

Jongens bedankt :duim:

Dus er was nog een soort die er op leek,werd niet genoemd in mijn boek.
Sikkelsprinkhaan is inderdaad ook een leuke soort.

Gr.Martin

Jeroen Nagtegaal

Hij lijkt er nu op omdat hij net verveld is, en de vleugels dus nog vers zijn, normaal zijn ze mooi groen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tukkerbird

Ik vind deze al mooi genoeg zo :D Het is de meest noordelijke melding op waarnemingen.nl tot nu toe,ze breiden zich dus uit naar het Noorden

RoyKleukers

Ik moet roet in het eten gooien. Het is een extra-langvleugelige Conocephalus, waarbij de achtervleugels ver voorbij de voorvleugels steken (zoals inderdaad ook bij de sikkelsprinkhaan). Mannetjes van het gewoon spitskopje (C. dorsalis) kunnen langvleugelig zijn en dan meteen ook goed lang. Het onderscheid tussen langvleugelige mannetjes van C. dorsalis en C. discolor is lastig. Dan moet je het achterlijfsuiteinde van boven zien. Groeten,

Roy
EIS-coordinator sprinkhanen

Arthur

Wat een instinker, maar wel leerzaam!

Groeten, Arthur
Groeten, Arthur

tekenaar

mischien helpt het dat sikkelsprinkhanen lichtgroene vleugels hebben en geen bruine?
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Jeroen Nagtegaal

Citeermischien helpt het dat sikkelsprinkhanen lichtgroene vleugels hebben en geen bruine?
Daar keek ik ook raar naar, en dacht dat dit dus door het net verveld zijn kwam,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tukkerbird

Dus toch weer de gewone B) dat ik er dan weer één moet fotograferen met lange vleugels.
Allen bedankt voor het determineren. :duim: