Hoofdmenu

Kwaliteit foto's

Gestart door Jan Borst, april 17, 2015, 12:50:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Borst

Misschien is het hier al eens eerder gevraagd, maar ik kon het zo 1,2,3, nergens vinden. Is het ook mogelijk om foto's in een hogere kwaliteit te uploaden of is er een trucje waardoor de foto's minder verknipt worden door Obs? Als ik foto's via Obsmapp maak en upload verknipt hij ze wel heel erg namelijk, hier even als voorbeeld: http://waarneming.nl/waarneming/view/101035262 1e foto via Obsmapp toegevoegd de ander later via de pc. Ik vind het een hele handige functie om gelijk via Obsmapp een foto toe te voegen, mijn S4 maakt prima foto's en anders zit je later op je pc alsnog weer een boel foto's uit te zoeken, maar gebruik hem dus eigenlijk nooit omdat ik de kwaliteit van de foto's wel erg achteruit vind gaan. Ik heb een 10gb data bundel dus of de foto's nou met 80kb of 400kb erbij komen maakt mij niet zoveel uit, maar kan bij de instellingen in Obsmapp hier in ieder geval niks over vinden.

Jan Borst

Had al bedacht om een camera app te gebruiken die foto's in 800px neemt zodat Obs ze niet hoeft te verkleinen en er dus niet zo aan de foto's getrokken wordt, en die als standaard in te stellen (zodat je de resolutie niet steeds hoeft te veranderen). Maar kan geen app vinden die die resolutie ondersteunt, alleen maar 1280px of 640px.