Chrysoperla

Gestart door Douwe van der Ploeg, april 14, 2015, 00:56:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

Douwe van der Ploeg

Roodbruin genoeg..?

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/100911294
Gaasvlieg onbekend - Chrysopidae indet. gezien op 2015-04-14 Oude Pekela
Foto's:


bij voorbaat dank Douwe van der Ploeg
Douwe van der Ploeg

Arp

Doe maar eeven CC4 onzeker - ik ga proberen om het zaterdag nog eens bij Willem in de groep te gooien ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Douwe van der Ploeg

#2
Dankje! Ben benieuwd :) Moet je m hebben?
Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Update: Het beestje woont nu tijdelijk op m'n bureau, als ik niks van je hoor laat ik m morgen weer los. Ook even een betere fotoshoot gedaan, maar het lijkt erop dat ie ondertussen wel een halve spriet kwijt is geraakt.. Als je details wilt zien, uitsnedes kunnen gemaakt worden.





Douwe van der Ploeg

Arp

Dit lijkt al veel donkerder - zal idd CC4 zijn, maar ik ga sowieso eens doorpraten van die winterkleuren :)

Op zich leuk ter documentatie (maar dan snel invriezen of in alcohol zodat het terugkleuren stopt), maar loslaten is ook prima - er komt wel weer een kans :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Douwe van der Ploeg

Ok, dan gaat ie gewoon de alcohol in en leg ik m voor je opzij.. Als je één van de eerder opgestuurde kevertjes netjes hebt gedetermineerd krijg je deze  ;D
Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Ha Arp,

Was je er nog aan toegekomen om Willem te spreken, of was dat met alles er niet van gekomen?
Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Voor de duidelijkheid: Arp, dit is degene die ik aan je gegeven heb.
Douwe van der Ploeg

Arp

Ha Douwe,

Ja, dat had ik begrepen, maar ik ben nog niet weer thuis geweest en de binoc die ik eerder bij me had ben ik onderweg ergens kwijtgeraakt ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Douwe van der Ploeg

Oh prima hoor, geen haast, puur zodat het overzicht bewaard blijft over welk beestje het gaat :)
Douwe van der Ploeg