Help me alstublieft!!! Bokkenorchis

Gestart door Tup Naring, april 12, 2015, 15:39:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tup Naring

Beste mensen,

Ik ben al heel mijn leven lang (60 jaar) een natuurliefhebber.  Dit dankzij mijn goede pa. Vanaf de middelbare school ben ik me vooral met planten bezig gaan houden en dit resulteert inmiddels  in een boekenkast vol plantenboeken etcetera.  Zo'n dertig jaar na een zwaar verkeersongeluk ben ik vanuit therapeutisch oogpunt  gaan fietsen hier in de omgeving van Schiedam. En al heel gauw ging de verrekijker mee en na nog enige tijd ook het fototoestel. Enige jaren geleden maakte ik kennis met een aantal vogelaars die me ook op waarneming.nl wezen.
Dat was klasse zeg, wat een bron aan informatie en kennisdeling! Geweldig ook die steun van onze Admins!
Vanaf die tijd ben ik vogelaar geworden maar ik bleef natuurlijk naar alle prachtige uitingen van moeder natuur kijken. En ik heb sinds mijn kennismaking met www.waarneming.nl in de herfst van 2011 nu exact 1042 verschillende organisme bij waarneming.nl ingevoerd.
Sinds enige tijd ben ik weer meer met de flora bezig, daar kan ik nog eens "nieuwe soortjes" scoren.  En als je dan ziet wat ik hier alleen al in de buurt van Schiedam tussen de bestrating  en dergelijke vind! Fantastisch!!! En nu gaat het weer echt beginnen te groeien en bloeien, ik ben blij!
Maar om een veel te lang verhaal kort te maken; Ik zoek al heel lang naar de Bokkenorchis - Himantoglossum hircinum maar dat geluk is me nog niet ten deel gevallen. Op waarneming.nl worden deze prachtige orchideeën verborgen gehouden. Daar heb ik wel begrip voor maar als ik dan lees dat sommige van jullie er honderdvijftig op een plek zien dan heb ik het een beetje moeilijk ;). Door mijn lichamelijke klachten kan ik niet heel de kuststrook van Nederland minutieus afspeuren naar de illustere  Bokkenorchis.
Mijn vraag is dan ook; Wil een of meer van jullie mij alsjeblieft een vindplaats van de Bokkenorchis bekendmaken. Een en ander uiteraard met geheimhoudingsplicht, mijn woord er op!
Om het afgeschermd te houden geef ik hier mijn E-mailadres voor reacties.  naring004@kpnmail.nl
Graag een vindplaats in Zuid-Holland maar met de auto kan ik ook naar Zeeland of Noord-Holland rijden.
Sorry voor de brutale vraag, het spijt me. Dank jullie wel. Ik hou van jullie.

Met vriendelijke groeten,
Tup Näring

PS. Dit is waarschijnlijk ook niet de juiste weg voor deze vraag maar ik zou niet weten hoe anders.