Bestrijding van Zeemeeuwen volgens het CDA

Gestart door Bart van Hoogstraten, april 12, 2015, 13:45:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ArjenDrost †

Maar volgens mij is het probleem toch heel simpel? Als zeemeeuwen landinwaarts trekken, zijn het geen zeemeeuwen meer en is het probleem opgelost...  :rolleye: :rolleye:

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rob Koelman

#3
Hieronder de - uit screenprints samengestelde - tekst waar Bart naar verwijst.

Enige citaten:

Zeemeeuwen stedelingen uit hun slaap en van de arbeid houden met weerzinwekkend gekrijs en dat dit leidt tot psychische en lichamelijke noden en zware schade aan 's lands economie.

Zeemeeuwen vanwege hun vervuiling van historische stadscentra en hun vunzige vreetgewoonten door kenners worden aangeduid als vliegende ratten.

Ja, het staat er echt!

Fraai stukje Larofobie. Duidelijk is dat de indieners een grondige kennis hebben van de ecologie en biologie van meeuwen...  ;)

Het taalgebruik zou je eerder verwachten in een stuk van 100 jaar geleden. Er spreekt een enorme haat uit jegens alles wat onbekend en ongewenst is. Kom je bij oude jagers nog wel eens tegen. Dit soort taalgebruik is ook heel makkelijk toe te passen op andere bevolkingsgroepen, en dan met name ten aanzien van mensen met een niet-christelijk geloof. Als deze tekst niet over meeuwen, maar over mensen zou gaan zou je de tekst moeten kwalificeren als 'haatzaaiend'...

En dat terwijl het CDA pretendeert te bestaan uit 'fatsoenlijke mensen'. Brr, als dit soort lui ooit aan de macht zouden komen...  :(


Met vriendelijke groet, Rob

egilio

Het is toch triest dat dat de mensen zijn die wetten schrijven...Je moet er schijnbaar 0 kennis van het onderwerp voor hebben, je hoeft niet objectief te zijn en, gezien het taalgebruik, kun je nog rustig wanen dat je ergens rond 1900 leeft.
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

migratorius

Vliegende ratten zijn stadsduiven en meeuwengeroep is schitterend. Ik lig wakker van het feit dat er zulke idioten bestaan.

JanHein

plurk

Het gaat hier om een grapje, zoals de oplettende lezer waarschijnlijk al vermoedde (zie hieronder een tweet van één van de ondertekenaars). Voor de minder oplettende lezers is het wellicht een mooie herinnering aan het feit dat je informatie op internet nooit zomaar moet vertrouwen...

https://twitter.com/m_neuteboom/status/586950034433933312
B.P. den Herder

migratorius

Citaat van: plurk op april 12, 2015, 18:53:57 PM
Het gaat hier om een grapje, zoals de oplettende lezer waarschijnlijk al vermoedde (zie hieronder een tweet van één van de ondertekenaars). Voor de minder oplettende lezers is het wellicht een mooie herinnering aan het feit dat je informatie op internet nooit zomaar moet vertrouwen...

https://twitter.com/m_neuteboom/status/586950034433933312
Nou verbaas ik me bij de partij van Schreijer-Pierik nergens meer over, maar ik zal voorlopig maar weer van iets anders wakker liggen!

JanHein

Bart van Hoogstraten

Citaat van: plurk op april 12, 2015, 18:53:57 PM
Het gaat hier om een grapje, zoals de oplettende lezer waarschijnlijk al vermoedde (zie hieronder een tweet van één van de ondertekenaars). Voor de minder oplettende lezers is het wellicht een mooie herinnering aan het feit dat je informatie op internet nooit zomaar moet vertrouwen...

https://twitter.com/m_neuteboom/status/586950034433933312

Het is op de officiële website van het CDA. Toch een grappiger partijtje dan ik dacht...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Rob Koelman

#9
Citaat van: plurk op april 12, 2015, 18:53:57 PMHet gaat hier om een grapje

Gelukkig maar...

En zoals Bart hierboven al min of meer zei: blijkbaar hebben ze wel degelijk humor bij het CDA...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Vincent Hart

Als dit soort vuil dicht genoeg bij de denkbeelden van de CDA over de natuur past om veel mensen erin te laten stinken, is het dan eigenlijk wel grappig?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

gerdwichers8

Sportief blijven Vince; stem gewoon op een andere partij als het je niet zint. Dat doe ik ook.

ZLHaberham

Citaat van: Vincent Hart op april 12, 2015, 21:15:32 PM
Als dit soort vuil dicht genoeg bij de denkbeelden van de CDA over de natuur past om veel mensen erin te laten stinken, is het dan eigenlijk wel grappig?

Wet van Poe?

wumizusume

Citaat van: Vincent Hart op april 12, 2015, 21:15:32 PM
Als dit soort vuil dicht genoeg bij de denkbeelden van de CDA over de natuur past om veel mensen erin te laten stinken, is het dan eigenlijk wel grappig?
Inderdaad.
Er staat immers: "Uiteraard was dat niet helemaal serieus". Niet helemaal, dus met 75% o.i.d. verre van een grap.
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

gerdwichers8

Dat avatar van jou hè...die soort heb ik gehoord in Nederland en een dag later 'overkwam' dat een andere waarnemer.




egilio

Gelukkig maar  :D .
Maar dat soort taal wordt hier in Amerika regelmatig wel gebruikt door politic, ik hoop dat het in NL niet die kant opgaat! Een voorstel om bonnen te verkopen waarvan de opbrengst gebruikt zou worden voor het managen van wolven werd weggestemd door een meerderheid van jagers omdat die vonden dat iemand die niet op wolven jaagt zich niet moet bemoeien met wolven-management, omdat de jacht nou eenmaal geld opbrengt voor de bescherming van wolven...tsja...(niet echt politiek, maar een rare kronkel is het wel).
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

Certhia

#16
Citaat van: plurk op april 12, 2015, 18:53:57 PM
Het gaat hier om een grapje, zoals de oplettende lezer waarschijnlijk al vermoedde (zie hieronder een tweet van één van de ondertekenaars). Voor de minder oplettende lezers is het wellicht een mooie herinnering aan het feit dat je informatie op internet nooit zomaar moet vertrouwen...

https://twitter.com/m_neuteboom/status/586950034433933312

En tegelijkertijd een goed voorbeeld van de Wet van Poe, die stelt dat "zonder helder vertoon van humor het onmogelijk is om een parodie te maken op fundamentalisme die niemand zal aanzien voor echt fundamentalisme". Hoe dan ook snijdt de CDA zich hiermee in haar eigen vingers.

Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

gerdwichers8

..omdat ze (het CDA) niet expliciet dat smiley plaatsten. Aha, dat laat de liefhebbers van de zeemeeuw en hun achterban als fundamentalisten.

Vincent Hart

Nee, Gerd, omdat het CDA (niet als enige partij overigens, wel als een van de ergste) al decennialang een funest 'natuur'beleid uitdraagt, en uitvoert zodra ze daar weer es de kans toe krijgen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

gerdwichers8

Oppositie voeren is altijd makkelijker. Dat zie je wel bij de PVV of de PVDA. Als ze ècht moeten regeren vallen ze òf zelf weg, òf hun achterban valt weg.
Rechtsom of linksom maakt dan geen moer uit.

Vincent Hart

Je hebt gelijk, Gerd, het CDA is fantastisch voor de natuur.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

August

Citaat van: Vincent Hart op april 14, 2015, 14:16:37 PM
Je hebt gelijk, Gerd, het CDA is fantastisch voor de natuur.
Ja  Gerd en Bleker was ook geweldig!!!😉
August van Rijn

gerdwichers8

Je bedoelt dat het CDA niet realistisch is voor natuur. Fantasie is niet mijn ding.

gerdwichers8

Maar of soortenjagerij daarentegen een alternatief is voor biodiversiteit, waag ik ernstig te betwijfelen. Dan, alle heerlijkheden ten spijt, is het slechts wederom fantasialand wat genaderd is.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers