Hoofdmenu

Wildcam kapot

Gestart door Maarte5n, april 07, 2015, 12:30:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarte5n

Helaas is mijn wildcam buitendienst geraakt op een of andere manier wil hij geen foto/film meer maken het rode lezertje rechts blijft constant aan de groene links staat uit. het schermpje wil ook niet aan, heb nieuwe batterijen erin gedaan maar dat hielp niet, kan ik hem laten maken en zoja waar?
Maarten vd Berg

Johan Helmus

Misschien is er nog iets anders aan de hand? Zit er een geheugenkaart in, en is deze schrijfbaar?
Groeten, Johan Helmus

grunsven

Soms zit er vocht in waardoor een camera kortsluiting maakt. Open laten drogen zou dat op moeten lossen.
Het kan in elk geval geen kwaad.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Maarte5n

#3
Citaat van: grunsven op april 07, 2015, 15:42:21 PM
Soms zit er vocht in waardoor een camera kortsluiting maakt. Open laten drogen zou dat op moeten lossen.
Het kan in elk geval geen kwaad.

het waren idd een regenachtige dagen toen hij er hing voor hij kapot ging.... ga proberen leg hem met batterijen eruit voor de kachel.

Reactie ervoor aan kaartje en batterijen ligt het niet hij krijgt immers stroom, en heb het geprobeerd met een anders SD kaart. en bij afwezigheid SD kaart geeft hij op het scherm aan dat er geen SD kaart inzit.
Moet er wel bij zetten batterijen zijn al erg oud al 4 jaar zitten die er in en zijn pas half leeg..... zou dat het zijn?
Maarten vd Berg

Rob Koelman

Citaat van: Maarte5n op april 07, 2015, 16:04:25 PMMoet er wel bij zetten batterijen zijn al erg oud al 4 jaar zitten die er in en zijn pas half leeg..... zou dat het zijn?

Makkelijk uit te vinden zou ik zeggen...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Maarte5n

Citaat van: Rob Koelman op april 07, 2015, 17:09:05 PM
Citaat van: Maarte5n op april 07, 2015, 16:04:25 PMMoet er wel bij zetten batterijen zijn al erg oud al 4 jaar zitten die er in en zijn pas half leeg..... zou dat het zijn?

Makkelijk uit te vinden zou ik zeggen...  ;)

Het Ligt niet aan de batterijen(andere batterijen erin gedaan) ook niet aan sd kaartje hij nam namelijk wel gewoon filmpjes op, tot het moment dat hij het niet meer deed (ander sd kaartje erin gedaan hielp ook niet.

Wie kan me helpen en weet iemand die het na kan kijken?? want weggooien vind ik erg zonde misschien is het iets kleins wat te verhelpen is.
Maarten vd Berg

OlivierO

Citaat van: Maarte5n op mei 09, 2015, 17:00:50 PM
Het Ligt niet aan de batterijen(andere batterijen erin gedaan) ook niet aan sd kaartje hij nam namelijk wel gewoon filmpjes op, tot het moment dat hij het niet meer deed (ander sd kaartje erin gedaan hielp ook niet.

Dus hij werkte gewoon tot hij het niet meer deed? Sterk ... :rolleyes: :P

Citaat van: Maarte5n op mei 09, 2015, 17:00:50 PM
Wie kan me helpen en weet iemand die het na kan kijken??

De leverancier?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Maarte5n

Citaat van: OlivierO op mei 09, 2015, 18:57:57 PM
Citaat van: Maarte5n op mei 09, 2015, 17:00:50 PM
Het Ligt niet aan de batterijen(andere batterijen erin gedaan) ook niet aan sd kaartje hij nam namelijk wel gewoon filmpjes op, tot het moment dat hij het niet meer deed (ander sd kaartje erin gedaan hielp ook niet.

Dus hij werkte gewoon tot hij het niet meer deed? Sterk ... :rolleyes: :P

Citaat van: Maarte5n op mei 09, 2015, 17:00:50 PM
Wie kan me helpen en weet iemand die het na kan kijken??

De leverancier?

die avond dat ik hem opgehangen heb heeft hij filmpjes gemaakt, de volgende ochtend was hij kapot toen ik hem ophaalde. er was niks mee gebeurt geen schade(vandalisme) wel heefd hij veel te lijden van vocht gehad en regen.

Hij komt niet uit nederland, heb hem al meer dan 6 jaar, ik hoopte gewoon dat iemand me kan doorlinken naar een persoon die ernaar kan kijken. denk dat ik hem zelf maar openmaak, mischien zit er vocht of vuil in of een dikke inseckt die voor kortsluiting gezorgd heefd  :P
Maarten vd Berg

Maarte5n

Citaat van: Maarte5n op mei 09, 2015, 20:54:59 PM
Citaat van: OlivierO op mei 09, 2015, 18:57:57 PM
Citaat van: Maarte5n op mei 09, 2015, 17:00:50 PM
Het Ligt niet aan de batterijen(andere batterijen erin gedaan) ook niet aan sd kaartje hij nam namelijk wel gewoon filmpjes op, tot het moment dat hij het niet meer deed (ander sd kaartje erin gedaan hielp ook niet.

Dus hij werkte gewoon tot hij het niet meer deed? Sterk ... :rolleyes: :P

Citaat van: Maarte5n op mei 09, 2015, 17:00:50 PM
Wie kan me helpen en weet iemand die het na kan kijken??

De leverancier?

die avond dat ik hem opgehangen heb heeft hij filmpjes gemaakt, de volgende ochtend was hij kapot toen ik hem ophaalde. er was niks mee gebeurt geen schade(vandalisme) wel heeft hij veel te lijden van vocht gehad en regen.

Hij komt niet uit Nederland, heb hem al meer dan 6 jaar, ik hoopte gewoon dat iemand me kan doorlinken naar een persoon die ernaar kan kijken. denk dat ik hem zelf maar openmaak, misschien zit er vocht of vuil in of een dikke inseckt die voor kortsluiting gezorgd heefd  :P

Ik heb hem toch zelf maar uit elkaar gehaald, heb geen kenner kunnen vinden die er naar kon kijken. nu blijkt dat op de "harde schijf" allemaal witte kalkvlekken zaten die geven kortsluiting het kalk zit ook tussen kiertjes en gaatjes dus word helaas de prullebak in gooien. nu vraag ik me af hoe hij zo vochtig heeft kunnen zijn. ze worden immers zo gemaakt dat ze waterdicht zijn.
Maarten vd Berg