Hoofdmenu

Bruine Kiek

Gestart door frankmeer, april 02, 2015, 12:36:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

Ik heb een melding van een vrouw Bruine Kiek met wingtags om door te geven. Niet zelf gezien; de vogel is vorige maand in de Biesbosch gefilmd voor de bioscoopfilm Holland - Natuur in de Delta. De vogel draagt links een oranje wingtag met een witte driehoek, rechts lichtblauw met een zwarte cirkel. Op cr-birding.org vind ik echter 2 pagina's die hierbij passen, één Nederlands-Belgisch, en het Franse busards-project. Hierbij 2 stills van de vogel. Naar welke van de 2 mag ik de waarneming sturen?
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Bij twijfel gewoon naar beide sturen, dan reageert de juiste en zijn beide projectleiders meteen op de hoogte van de onduidelijkheden op CR-birding, waarna eventueel door hun actie kan worden ondernomen om eea. te verduidelijken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Ok, ga ik doen, thanks!
Frank van der Meer

tarsiger

Het Belgisch-Nederlandse project krijgt de wingtags van het Franse project, ze weten dus zeker van elkaar wie welke gebruikt heeft, en dubbels worden vermeden dacht ik. De Franse vogels trekken nagenoeg niet weg, veel kans dus dat het een Belg of Nederlander is, leuke waarneming in elk geval!

Simon Feys

frankmeer

Bedankt Simon, ik vond de beschrijvingen van de gebruikte combinaties op cr-birding.org al zo overeenkomen. ::) Ik heb in ieder geval beide bericht en ik hoor het wel. Overigens wel jammer dat ik de vogel niet zelf gezien heb; het zou mijn derde afgelezen kiekendievensoort betreffen!
Frank van der Meer

frankmeer

#5
Al bericht terug: het is inderdaad een Nederlandse vogel, een 3e kalenderjaar wijfje, getagd en geringd in Koewacht, Grote Gat (Zeeuwsch-Vlaanderen). Dank beiden.
Frank van der Meer

frankmeer

En om nog even in te haken op de reactie van Simon; Anny van het Vlaams-Zeeuwse project beaamt precies wat Simon hierboven schreef. Zij krijgen de tags dus inderdaad van Busards geleverd, er is geen overlap in codes, de data worden uitgewisseld en in Nederland en Vlaanderen waargenomen vogels worden bij voorkeur aan haar gemeld, terwijl buitenlandse waarnemingen in Busards.com kunnen worden ingevoerd. Alleen wordt dat uit de info op cr-birding dus niet helemaal duidelijk.
Frank van der Meer