Uitwerpselen van....

Gestart door Nella, maart 25, 2015, 21:07:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nella

Kom er zelf niet uit. Iemand een idee van welk zoogdier? Op een camping in Drenthe. Vlakbij het DrentsFW.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Rob Koelman

Lopen er daar wel eens paarden?...
Met vriendelijke groet, Rob

Nella

Er is een manege op 100 meter, maar die lopen nooit los op de camping, Rob
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Rob Koelman

Citaat van: Nella op maart 26, 2015, 11:44:53 AMEr is een manege op 100 meter, maar die lopen nooit los op de camping, Rob

Er hoeft er maar een keer eentje langs te zijn gekomen, al dan niet met ruiter erop...
Met vriendelijke groet, Rob

Nella

Dan moet er eentje losgebroken zijn afgelopen maanden... Je denkt zeker te weten dat het paardenmest is?
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Rob Koelman

#5
Probleem is dat je nergens iets zegt over het formaat van de keutels. Ook is er geen duidelijke referentie voor het formaat te zien op de foto...

Als je naar het gras op de foto kijkt suggereert de verhouding tussen de grasplanten en de keutels dat dit flinke keutels zijn, en dan ook nog eens een flinke hoop. Dan kom je al snel bij een paard, ezel of rund (in het laatste geval een exemplaar die langere tijd vezelrijke, niet-eiwitrijke planten heeft gegeten, anders produceert een koe de bekende 'vlaai').

Gevoelsmatig is mijn eerste indruk paard, maar daar kan iemand die zelf paarden heeft of bij een manege paard rijdt vast wel meer over zeggen...

O ja, een wolf is het in ieder geval niet...  ;)


Met vriendelijke groet, Rob

Nella

Bedankt voor je uitgebreide reactie, Rob! Ik kom er met pasen pas weer, maar zal dan eens wat nader onderzoek plegen :)
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Hannie Luijten

Verse paardenmest is i.h.a. wel donkerbruin, of donkergroen als ze op het land staan. Deze lijken er gezien de kleur al een tijdje te liggen. Grootte is moeilijk te zien maar ze lijken mij niet zo groot, ik denk dan toch aan een pony.
Groet, Hannie

Nella

Dank ook voor jouw reactie, Hannie!
M'n zus stuurde me de foto. Ikzelf kom er volgend weekend weer en zal eens vragen aan de camping-eigenaar of er onlangs een pony los is gebroken.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema