Hoofdmenu

kuifeend

Gestart door georgetanis, maart 25, 2015, 22:44:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

georgetanis

Iemand enig idee waar ik deze kan melden?

http://waarneming.nl/waarneming/view/100245701
Kuifeend - Aythya fuligula gezien op 2015-03-23 Voornes Duin - Quackjeswater e.o.
Foto's:

Vriendelijke groet,

George Tanis
Ouddorp

gardensafari

Dit gaat mij duidelijk te ver.
Belachelijk zoiets!

:-\ :'( :-\
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Jeroen Nagtegaal

Ik zou hem mailen naar alain.caizergues@oncfs.gouv.fr met een cc naar drodrigues@mail.esac.pt.

Het ziet er inderdaad sneu uit, maar ze hebben er, naar het schijnt geen last van. In NL worden overigens ook geen vogels op deze manier geringd.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

gardensafari

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op maart 26, 2015, 09:00:37 AM
Ik zou hem mailen naar alain.caizergues@oncfs.gouv.fr met een cc naar drodrigues@mail.esac.pt.

Het ziet er inderdaad sneu uit, maar ze hebben er, naar het schijnt geen last van. In NL worden overigens ook geen vogels op deze manier geringd.

Ik doel niet zozeer op het welzijn van de vogel, maar op de ontsierende werking van zoiets.
Vergelijk het met het plukken van paddenstoelen. Die lijden daar niet onder, maar het is in het bos gewoon geen gezicht.
Zo vind ik dit ook geen gezicht en ontsierend in de natuur. De mens beïnvloedt de natuur al genoeg.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

frankmeer

Toch grappig dat letterlijk ieder topic over snavelzadeltjes bij eenden weer in deze discussie ontaardt en je bij andere ringtypen zelden een onvertogen woord hoort. Hans, dit is nou eenmaal de enige manier om veel terugmeldingen van deze soorten eenden binnen te krijgen (ook bijv. Wintertaling en Tafeleend). Data die ook weer voor beschermingsdoeleinden kunnen worden gebruikt. Dus je kunt het ook positief zien.
Frank van der Meer

georgetanis

thanks Jeroen, gemeld
Vriendelijke groet,

George Tanis
Ouddorp