Gouden tor?

Gestart door Bep van Pelt-Verkuil, maart 21, 2015, 11:56:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bep van Pelt-Verkuil


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/100182350
onzeker Gouden Tor - Cetonia aurata gezien op 2014-07-03 Slovenia- Notranjska
Foto's:


Toelichting:
graag naam controleren. er zijn zoveel foto's langs geweest op het forum dat ik even alles opnieuw wil inzetten bij voorbaat dank Bep van Pelt-Verkuil
bij voorbaat dank Bep van Pelt-Verkuil

Arp

Kan op zeker. Zie bovenste dier in deze discussie.

@Bep: Probeer voor de lol zelf eens om externe links bij de waarneming te zetten naar dit forumtopic en het forumtopic in de link hierboven :)

Als het niet lukt ook goed, dan doe ik het, maar het is een goede manier om later bij een waarneming de discussies (en extragrote forumfotos) terug te vinden.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Bep van Pelt-Verkuil

Voel me even erg dom; wat bedoel je precies? ik ben nu al best handig met invoeren enzo, maar dit moet je me even uitlkeggen

Arp

Niks dom  :blink:

Ten eerste een compliment: Je hebt nu al de slag te pakken die Douwe je kort geleden voorstelde - eerst invoeren en dan vanuit de waarneming de vraag op het forum stellen dmv de optie "determineren via het forum" in de rechter kantlijn van de waarneming.

Dat is al helemaal geweldig/prima  :duim:

Het forum en de database op observado zijn twee (technisch) volledig van elkaar gescheiden systemen. Het is dus (technisch) lastig om er automatisch voor te zorgen dat als jij een vraag op het forum stelt via "determineren via het forum" (zoals hierboven), dat er dan bij de waarneming een link komt naar de forumdiscussie zodat mensen die later de waarneming tegenkomen ook de betreffende forumdiscussie erbij terug kunnen vinden.

Het zetten van zo'n link naar de forumdiscussie moet dus helaas nog steeds handmatig gebeuren. Anderzijds kan het ook zijn dat je de determinatie helemaal niet ontleent aan een discussie op dit forum, maar bijvoorbeeld dat je het beest op een Sloveens forum (om maar wat te noemen) zou hebben nagevraagd - of een andere plek buiten de controle van waarneming.nl. Dus puntje bij paaltje is het wel okay dat zulke links handmatig moeten worden toegevoegd (flexibibeler).

Dat is dus nog even een handmatige extra handeling, maar absoluut nuttig zodat mensen bij de waarneming op observado/waarneming.nl altijd determinatiediscussies terug kunnen vinden die over het beest gaan. Ongeacht of die discussie nou op ons forum of ergens anders gevoerd is.

Je doet dat door bij je waarneming, weer in het menu in de rechter kantlijn, te klikken op "Externe link toevoegen". Je krijgt dan een veld waarin je de URL naar de betreffende forumdiscussie kunt plakken.

Voorstel voor een mogelijk procedure:
- ga naar de betreffende discussie op het forum (in dit geval ben je er al)
- zet je cursor in de adreslijst bovenaan en kopieer het adres van de discussie naar je clipboard/tussengeheugen (meestal ctrl+c, of rechtklikken en "kopiëren")
- ga naar de bijbehorende waarneming (bijvoorbeeld door op de link te klikken in je aanvraag)
- klik op "externe link toevoegen"
- zet de cursor in het invoerveld voor de URL/link en plak het zojuist gekopieerde adres erin (meestal ctrl+v, of rechtsklikken en "plakken")
- klik op OK of whatever er onder het invoerveld staat om de link bij de waarneming op te slaan

Het is mogelijk om op deze manier diverse links (meer dan één) aan een waarneming te koppelen
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Bep van Pelt-Verkuil

volgens mij heb ik dit nu gedaan bij dit item

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Douwe van der Ploeg

Ik sluit me graag aan bij Arp zijn compliment, en moet zeggen dat ik ontzettend geniet van de kwaliteit van jouw foto's!  :duim:
Douwe van der Ploeg

Bep van Pelt-Verkuil

Leuk zo'n compliment over de foto's te krijgen. De meesten (en nog vele anderen staan op 500px) waarbij ik er ook een eer in leg ze in de fotowereld met de juiste namen te droppen.
Groet Bep van Pelt

Arp

#8
Citaat van: Bep van Pelt-Verkuil op maart 21, 2015, 22:55:39 PM
op 500px
Tsjonge - even gebladerd daar - niet jouw foto's (zou niet weten hoe ik ze moest vinden) maar algemeen. Aparte combinatie van stuitende prijzen en gemiddeld zeer hoog percentage aan absoluut verkeerde/onzinnige determinaties. Ben benieuwd hoeveel daarvan daadwerkelijk verkocht worden en klakkeloos verkeerd in publicaties terecht komen  ;D

PS: Oh ja, toch wel - via één van de kevershots die ik herkende: https://prime.500px.com/bepenwilfrid - mooie plaatjes hoor  :duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Bep van Pelt-Verkuil

500px is niet zo inzichtelijk in het begin.
naast het knopje "buy" is een leeg vak dat niet opvalt. Daar kun je bep van pelt invullen; dan kom je op mijn "site" dan is er een afrolmenu met categorien, animals, nature, macro etc. Als je dan "max pulse" aanklikt zie je de best scorende foto's. M.b.t. namen; ja men is niet altijd correct en ook vaak niet in de namen geinteresseerd.

Arp

Citaat van: Bep van Pelt-Verkuil op maart 21, 2015, 23:33:52 PM
naast het knopje "buy" is een leeg vak dat niet opvalt.
Ik zie ook geen "buy", maar daarvoor zul je wel moeten inloggen ofzo ... maar ik had het al gevonden :)

Overigens heb je deze nog met trefwoord Protaetia staan, maar het is dus Cetonia aurata ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Bep van Pelt-Verkuil

Dank voor je oplettendheid ik heb de "rose chafer" aangepast groet en tot lezens