Hoe voeg ik een foto toe bij "Help Identificeren"

Gestart door RubyZuurhout, maart 19, 2015, 18:33:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

RubyZuurhout

Hoi!

Ik heb vandaag in het bos nabij Apeldoorn een soort kokonnetje gevonden in het bos..
Meestal schakel ik hier mijn vader voor in, want die weet het meestal wel maar ook hij weet het niet ^^

Ik ben dus erg benieuwd, en wil graag dat mensen me helpen!
Maar dan moet ik de fotos dus wel op de website krijgen, dus als iemand enig idee heeft, graag!

Groetjes,

Ruby Zuurhout

Douwe van der Ploeg

#1
Waarneming invoeren op www.waarneming.nl (aparte registratie als het forum! ), foto's daarbij toevoegen en dan bij de waarneming de knop determineren via het forum gebruiken. Kan je aangeven welke stap niet lukt?

Edit: Zo, thuis, dus zal even wat uitgebreider reageren.

Stap 1: Maak een account op www.waarneming.nl (als je die nog niet hebt), dat is dus niet dezelfde account als die voor het forum, maar je kan natuurlijk best dezelfde naam gebruiken.
Stap 2: Voer de waarneming in, als niet duidelijk is hoe precies even dit lezen: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=132935.0, nog steeds onduidelijk? Dan vraag gerust! Als soort kan je bijvoorbeeld Insect onbekend gebruiken.
Stap 2.5: Voeg foto's toe aan de waarneming.
Stap 3: Ga naar het scherm van je waarneming (via mijn waarnemingen en dan op het blauwe i'tje links in het scherm op de regel van de desbetreffende waarneming) en klik rechts in het scherm op "Determineren via het forum". Vervolgens krijg je een stukje tekst dat je kan kopïeren en plakken in een nieuw topic hier op het forum. De foto's en andere nuttige info worden zo gelijk doorgelinkt.

Succes!
Douwe van der Ploeg