Uitbundig uitgedoste grutto

Gestart door Morten, maart 16, 2015, 16:34:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Morten

Deze grutto zag ik 6 maart bij Renkum. . Aan de linkertibia volgens mij van boven naar beneden: rode vlag, rood (of oranje), grijs. En aan de rechter: een goudkleurige ring (misschien van metaal?), een lichtgroene en een gele. Weet iemand hoe ik deze ringen moet lezen, wat voor een code? En waar moet ik dat dan naartoe sturen? Alvast bedankt!





(http://waarneming.nl/waarneming/view/98463627)
Groet, Morten


Jeroen Nagtegaal

Bijna goed. Die onderste links is blauw. Deze mag per mail naar Jos Hooijmeijer via j.c.hooijmeijer@rug.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

OlivierO

#2
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op maart 16, 2015, 17:54:03 PM
Bijna goed. Die onderste links is blauw. Deze mag per mail naar Jos Hooijmeijer via j.c.hooijmeijer@rug.nl

Even serieus: haal jij hier zomaar blauw uit, of is dat omdat er [edit]geen[/edit] grijs wordt gebruikt? Of is de combinatie met grijs onbestaande? Al vraag je het mij 100 keer, dit is voor mij zo grijs als een muis (gesteld dat die grijs is).
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jeroen Nagtegaal

Een beetje ervaring. Door roestaanslag kunnen ze anders lijken. Kijk je naar de randjes in het veld dan is het wel blauw. Verder wordt bij het project van Jos maar een heel select aantal kleuren gebruikt om verkleuring zoveel mogelijk uit te sluiten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com