Zeearend

Gestart door Hans van Oosterhout, april 23, 2014, 18:29:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hans van Oosterhout

Na een aantal Zeearenden dit voorjaar, kwam vandaag deze vogel over ons heen. Voelt niet helemaal goed voor Zeearend en al overlegd met andere vogelaars die er ook niets van durven zeggen. Heeft iemand hier nog goede suggesties?

http://gooi.waarneming.nl/waarneming/view/83680086

Dank alvast
Hans

gerdwichers8

Zeearend; kartelrand in de eindrand van de vleugel en witte/lichte centra in de staartpennen. Juveniel denk ik.

Vincent Hart

Eens, jonge zeearend.
Groet, Vincent

Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Hans van Oosterhout

Heren,
Dank voor het meedenken, ik neig ook steeds meer naar Zeearend, maar ik heb hem voor de zekerheid ook nog even aan Forsman voorgelegd. Wacht zijn reactie dus nog even af.....
Groeten
Hans

gerdwichers8

Prima dat de man respect geniet maar je kunt je misschien afvragen of het wederkerig voor hemzelf  zo respectvol blíjft, geconsulteerd te worden om Zeearenden en Bruine Kieken.
Maar ik spreek slechts uit eigen overweging.

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Citaat van: gerdwichers8 op april 25, 2014, 14:57:56 PM
Prima dat de man respect geniet maar je kunt je misschien afvragen of het wederkerig voor hemzelf  zo respectvol blíjft, geconsulteerd te worden om Zeearenden en Bruine Kieken.
Maar ik spreek slechts uit eigen overweging.

Mijn overweging ook Gerd.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jos Welbedacht

Ben ik het ook mee eens. Vaak is een kwestie op dit forum al opgelost. Dan is een mailtje naar hem niet meer nodig. Forsman is wel een autoriteit op het gebied van roofvogels, maar dat wil niet zeggen dat hij de enige is die zekerheid omtrent een determinatie kan bieden.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space

Certhia

Citaat van: Jos Welbedacht op april 26, 2014, 18:05:02 PM
Ben ik het ook mee eens. Vaak is een kwestie op dit forum al opgelost. Dan is een mailtje naar hem niet meer nodig. Forsman is wel een autoriteit op het gebied van roofvogels, maar dat wil niet zeggen dat hij de enige is die zekerheid omtrent een determinatie kan bieden.

Zeker met foto's als deze hoef je Forsman toch niet 'lastig' te vallen. Prima zeearend. Daarbij is het net als met rekenmachientjes, als je het uit handen gaat geven verleer je het hoofdrekenen sneller dan je zou willen.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

DuQues

Zeearend gesignaleerd en gefotografeerd op 19 maart bij Vogelplas Starrevaart. Niet op Waarneming.nl ingevoerd.

http://www.vwgvlietland.nl/index.html

Duco & Santie Quanjer
Birders in Nederland en zuidelijk Afrika.

HPM

Citaat van: DuQues op maart 22, 2015, 12:43:51 PM
Zeearend gesignaleerd en gefotografeerd op 19 maart bij Vogelplas Starrevaart. Niet op Waarneming.nl ingevoerd.

http://www.vwgvlietland.nl/index.html

Op die dag zijn er vier waarnemingen van dat beest in dat gebied ingevoerd. Plus twee uit Leiden en een uit Den Haag.
En er zijn eerdere waarnemingen uit de buurt. Dus een waarneming niet lijkt me geen gemis.
Herman van der Meer