Oudje uit juni, maar welke?

Gestart door wim52, maart 14, 2015, 22:14:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

wim52

Oudje uit juni, maar welke? Heidelibel soort?


Anne Hueber †

Wim, als je op deze manier je vraag op het forum stelt, dan hebben wij admins gelijk alle info bij elkaar en kunnen de waarneming dan ook gelijk afhandelen.

wim52

Ik dacht al zoiets, maar de gele snuit maakte me aan het twijfelen.

Dat ander verhaal snap ik niet helemaal, maar zal het nog eens bestuderen.

In ieder geval bedankt.  :duim:

Douwe van der Ploeg

Hoi Wim

Wat Anne bedoelt is dat het fijn is als je je waarnemingen invoert op www.waarneming.nl (als je daar nog niet geregistreert bent: dat moet apart, je kan niet gelijk met je forum-account daar inloggen). Als je nog nooit een waarneming hebt ingevoerd en er niet uitkomt, staat hier bijvoorbeeld een handleiding: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=132935.0 . Lukt het dan nog niet, vraag gerust.

Als je dan vervolgens naar het scherm van je waarneming gaat, staat er rechts een knopje "Determineren via het forum", dat geeft een stukje tekst dat je vervolgens naar het forum kan kopiëren. Dit heeft verscheidene voordelen:
- Alle nuttige informatie komt gelijk mee, zoals datum en locatie.
- Er komt een link mee naar de waarneming, zodat de validators m gelijk kunnen (goed)keuren en niet hoeven te zoeken.
- De foto's worden voor/door het forum nogal verkleint, waardoor details soms minder zichtbaar zijn. Bij foto's die bij je waarnemingen zijn ingevoerd is dit minder het geval.
- De foto's staan slechts één keer op de server, wat ruimte en dus ook geld scheelt.
Douwe van der Ploeg

wim52

Ja, ik snap het. Wel zonde als dat nu zo moet gaan, want ik vind het altijd wel lekker hier even op het forum rond te bladeren en gelijk de foto's te zien wat er op staat. Nu moet je meer links aanklikken voordat je alles ziet. En ik heb foto's nog nog groter geupload dan 800 pixels, ook niet naar waarneming.nl. Maar kan oude berichten hier wel verwijderen, scheelt natuurlijk ruimte.

Gr. Wim

ArjenDrost †

Dat van die extra links valt mee. Als je het op de bovengenoemde manier doet, komt de foto ook gewoon in het topic te staan. Dus die zie je meteen. Als je dan op het linkje wat erbij zit klikt, kom je ook bij de waarneming uit en zie je info die je nu niet ziet. Zoals hier dus: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=310711.0


Verder is het niet zozeer dat je foto's groter getoond worden, maar dat de foto's op het forum nogal gecomprimeerd worden (het aantal pixels blijft gelijk, het aantal kb's en dus de kwaliteit gaat achteruit). Dat heb je niet als je hem via de waarneming op het forum zet, dan blijft de kwaliteit goed.


Groeten, Arjen