Hoofdmenu

HELP!!

Gestart door Hannie Luijten, maart 07, 2015, 18:19:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannie Luijten

Onlangs voor het eerst een smartphone aangeschaft en ik heb er iObs opgezet. Dat was simpel en de lijsten downloaden ook. Vandaag dacht ik ik ga eens proberen of mij dat lukt. In het park een waarneming ingevoerd. Maar nu? Eenmaal thuis zie ik die waarneming nergens op mijn telefoon staan. Hoe zit dat en hoe krijg ik waarnemingen achteraf dan definitief geplaatst? Toch niet zo eenvoudig als het lijkt blijkbaar. Waarom is mijn ingevoerde waarneming weg en hoe krijg is ze als ze niet weg zijn achteraf op waarneming? Wat betekent de punaise linksonder en wat de phone rechtsonder? Snap er niks van  :-[
Groet, Hannie

Sjaak Schilperoort

Beste Hannie,

Klik op de phone rechtsonder als je klaar bent met invullen en de waarneming wilt opslaan.

Als je veel waarnemingen opslaat waarbij sommige velden zoals gedrag of opmerkingen steeds hetzelfde is, dan kun je deze velden met de punaise "vastzetten". Ze worden dan na het opslaan van een waarneming niet teruggezet.

Opgeslagen waarnemingen kun je zien onder "Menu/Waarnemingen". Je kunt iedere waarneming achteraf aanpassen. Iedere aanpassing wordt meteen opgeslagen. Met de "export" knop rechtsonder kun je de waarnemingen vervolgens verzenden naar waarneming.nl.

Succes ermee!

Hannie Luijten

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb dus niet opgeslagen.
Ik geloof nu dat het duidelijk is. Opslaan met de phone rechtsonder, en dan later vanuit het menu mijn waarnemingen doorzenden met de "deel'knop.
Morgen maar weer gaan oefenen. Soms voel ik me net een oen.  ;D

Groet, Hannie

Hannie Luijten

Het werkt prima nu!
Groet, Hannie