Nederlandse wantsennamen - startpunt

Gestart door Arp, augustus 13, 2014, 17:55:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdegraaf

#30
Beste iedereen,

Ik heb het overzicht met wantsennamen op mijn website geplaatst. http://www.tuin-thijs.com/wantsen-nederlandse-namen.htm
Ik heb namelijk de indruk, dat het op Waarneming niet zal lukken. Misschien, dat er over tien jaar een groep biologen is, die de plannen weer oppakt net als bij andere insectenafdelingen, maar dan zullen deze topics ver weggezakt zijn. Door ze op de website te plaatsen, blijven ze in ieder geval wat meer in beeld al weet ik niet of de website dan nog bestaat.
13 februari heb ik Roeland Libeer (Vlaamse Waarneming) een mailtje gestuurd of hij eens wilde kijken. 18 maart heb ik Berend Aukema gemaild. Met Arp heb ik verschillende keren mailcontact gehad.
Zelf heb ik iets van als er zoveel bezwaren bestaan, probeer het dan eerst met de namen van de wantsen in de superfamilie Pentatomoidea. Dat zijn wantsen, die tot de bekende insectensoorten zouden moeten behoren, maar daar behoren ze niet toe. Hoe vaak er niet wordt gevraagd wat voor kevertje het is... Bij die familie staan nog namen open. Misschien zou daar nog een keuze uit gemaakt kunnen worden. Dan lijkt het werk in ieder geval meer voltooid.
Wel jammer, dat het als een nachtkaars dreigt uit te gaan.