kleurring automatische melding?

Gestart door rudi, maart 04, 2015, 08:27:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

rudi

Hallo !
Ik zag een verandering  naast mijn nijlgans kleurring melding.
Volgens mij kan ik dan op een '+' klikken zodat daarmee de waarneming automatisch gemeld is bij bijv
'Geese'.
Een rode + betekent niet gemeld.
Een groene + betekent wel gemeld.
Snap ik het goed?
Vrgr rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

rudi

En nog een tweede vraag.
Bestaat deze nieuwe mogelijkheid voor alleen nijlganzen of ( in de toekomst) voor alle kleurringdragende  vogels?
Begonnen mei 2011.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

Henri25

Beste Rudi,

Nee, waarnemingen van gekleurringde vogels komen niet automatisch in Geese.org en andere websites. Daarom zijn Jeroen en ik ook bezig waarnemers daarmee te helpen, want dit zal handmatig moeten gebeuren.

Als je een waarneming van een gekleurringde vogel (nog niet alle soorten staan aan) toevoegt, dan heb je de mogelijkheid om de waarneming de tag 'deze kleurring is gemeld' mee te geven. Als je deze tag aanklikt betekent dat dat je de vogel zelf hebt gemeld en dat wij (Jeroen en ik) als kleurringadmins jou waarneming kunnen overslaan omdat we hebben gezien dat jij zelf deze waarneming al hebt doorgegeven aan, in dit geval dus, Geese.org.

Als je naar je waarneming kijkt staat de witte tekst altijd in een Groen vak. Het symbooltje wat eronder staat is groen als je de tag nog kunt toevoegen en deze nog niet is toegevoegd en rood als de tag toegevoegd is.

Hopelijk heb ik zo antwoord gegeven op je vragen.
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

rudi

Ok bedankt Henry.
Ik begreep het dus fout!
Ik dacht dat je misschien kon kiezen tussen wel of niet melden.
Lang verhaal...
Ik snap het nu.
Bedankt :duim:.
Vr gr rudi.
Begonnen mei 2011.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Edwin Schuller

Citaat van: Henri25 op maart 04, 2015, 10:04:39 AM
Als je een waarneming van een gekleurringde vogel (nog niet alle soorten staan aan) toevoegt, dan heb je de mogelijkheid om de waarneming de tag 'deze kleurring is gemeld' mee te geven. Als je deze tag aanklikt betekent dat dat je de vogel zelf hebt gemeld en dat wij (Jeroen en ik) als kleurringadmins jou waarneming kunnen overslaan omdat we hebben gezien dat jij zelf deze waarneming al hebt doorgegeven aan, in dit geval dus, Geese.org.

Waar kan ik zien welke soorten aan staan (of ├╝berhaupt meer info over deze functionaliteit)?

Edit: ik zie dat 't niet helemaal perfect werkt, als je gebruik maakt van groepssamenstelling ziet 'ie 'm niet. Bijvoorbeeld http://waarneming.nl/waarneming/view/98528768.
Edit2: en in dit soort gevallen werkt 'ie ook niet: http://waarneming.nl/waarneming/view/61336252. Als ik een dode vogel vind kan ik hem op (kleur)ringdragend zetten, maar dan gaat hij meetellen voor mijn lijsten en dat wil ik ook niet.
Ik denk steeds meer dat het beter zou zijn om een apart vinkje te maken voor wel of niet ringdragen, ipv dit onder gedrag te zetten. Misschien is er zelfs iets te verzinnen met een apart invoerveld voor de ringcode? Dat laatste is vast toekomstmuziek, maar toch leuk.
Edwin Schuller