Verzoek Pastoor Oehoe Noordeinde

Gestart door J&L, maart 05, 2015, 20:09:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

J&L

Hoi Allen,


Vriendelijk verzoek van meneer Pastoor om op zondag rekening te houden met de kerkdiensten en zijn bezoekers.
Sowieso geen spotters tijdens de kerkdienst welkom op het terrein.
Tevens is parkeren daar dan ook een probleem.


migratorius

Het zal toch wel de dominee geweest zijn?

JanHein

J&L

Want?
Omdat?

Ik had begrepen dat het de pastoor is die achter de kerk woont.


Vincent Hart

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een pastoor achter een hervormde kerk gaat wonen ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

FrankK

 ;D
Volgens mij woont de Koster achter de kerk.
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

J&L

#5
Oké dan.
Laat ik er nou de ballen verstand van hebben. :rolleye:


Als het verzoek maar met alle respect begrepen wordt toch?


Sorry meneer de Koster.
Maar ja, zo krijgt het verzoek toch wel weer meer reacties en dus de nodige aandacht.






Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

cursorius

Net zoals nestfotos die niet geplaatst mogen worden lijkt het mij ook zinvol om dit voor fotos van vliegende Oehoes en andere uilen te doen. Wat n verstoring van die Oehoe zeg.

migratorius

Citaat van: J&L op maart 06, 2015, 09:45:23 AM
Oké dan.
Laat ik er nou de ballen verstand van hebben. :rolleye:
Als kleinzoon van een dominee voelde ik de aandrang om te preken... maar het is inderdaad (nog waarschijnlijker) de koster geweest.
We zijn het er in elk geval over eens dat het een Oehoe is en geen Kerkuil!

JanHein

Jan Borst

Citaat van: cursorius op maart 06, 2015, 13:02:59 PM
Net zoals nestfotos die niet geplaatst mogen worden lijkt het mij ook zinvol om dit voor fotos van vliegende Oehoes en andere uilen te doen. Wat n verstoring van die Oehoe zeg.

Jep (gister ook al besproken in het andere Oehoe topic) het gedrag van sommige fotografen gaat echt helemaal nergens over. Hondenfluitjes, piepbeestjes, tapen, benaderen tot op 3 meter en op veel foto's een uil die het duidelijk niet naar zijn zin heeft. De koster kan de tuin beter helemaal sluiten volgens mij.

Chang

Vandaag de koster even gesproken. Door de enorme drukte was de vogel  vandaag bij de buren gaan zitten. Kijkers stonden in het weiland van de koster, geen probleem, het is toch nog een modderbende zei hij. Voor morgen( zondag) is het wenselijk om het terrein niet te betreden. Zeker niet op het terrein van de kerk zelf. Als we de publieke opinie in Noordeinde op de hand van de vogelaars willen houden, kunnen we denk ik Noordeinde helemaal niet bezoeken op zondag.

Groeten,
Geert

peter66

Gewoon eindelijk vaststellen dat het om een escape gaat. Dan is de belangstelling zo over :)
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer


j.steenbergen

Wat een foto's! Mooie roofvogelshow ;)
Jeroen Steenbergen

jeroenroelofsen

Eens.... echter, het lijkt wel of ie iets van een tak ofzo in de rechter poot heeft (voor de kijker links)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Jan Borst

Citaat van: jeroenroelofsen op maart 13, 2015, 16:13:42 PM
Eens.... echter, het lijkt wel of ie iets van een tak ofzo in de rechter poot heeft (voor de kijker links)

Dus..... dat is typisch iets voor een wilde Oehoe die op klaar lichte dag op een fotograaf afvliegt  :blink: ? Of wat bedoel je er mee?

jeroenroelofsen

Ik bedoel er mee dat ie een tak in zijn poten heeft. Kan op nestbouw duiden wellicht, en ook dat kan vast voor een ontsnapt exemplaar. Oftewel op basis van die foto is niet te zeggen dat ie wild is, maar net zo min dat ie ontsnapt is  :blink:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Jan Borst

Oehoe's zijn over het algemeen niet erg nestbouwerig  ;) . Maar goed, het klopt inderdaad dat er van zulke foto's geen zekerheid te krijgen is en al zag je een ring op een van de foto's dan nog kon het een wetenschappelijke ring zijn. Je kunt je wel afvragen waarom deze Oehoe blijkbaar steeds dichterbij begint te komen (en als het zo door gaat misschien ook een terrorOehoe wordt).

Chang

Citaat van: Jan Borst op maart 13, 2015, 17:33:33 PM
Je kunt je wel afvragen waarom deze Oehoe blijkbaar steeds dichterbij begint te komen (en als het zo door gaat misschien ook een terrorOehoe wordt).
Ik heb de oehoe de eerste dagen rustig zien zitten. Hele dagen op een dakkapel soms. Pas als een aantal fotografen lawaai gaat maken wordt de vogel onrustig. Dat is wel waarom die steeds meer opvliegt denk ik.

Groeten,
Geert

Rob Koelman

Citaat van: jeroenroelofsen op maart 13, 2015, 16:13:42 PM
Eens.... echter, het lijkt wel of ie iets van een tak ofzo in de rechter poot heeft (voor de kijker links)

Dit is vast zo'n exemplaar dat heeft geleerd dat hij als hij 'iets' brengt (een trouwring bijvoorbeeld, om maar een willekeurig voorwerp te noemen...  ;) ), hij daar een beloning (voedsel) voor terug krijgt...

Zie bijvoorbeeld: http://www.oehoezone.nl/trouwringen-.html
Met vriendelijke groet, Rob


Jan Borst

Inderdaad Rob, op Facebook de afgelopen dagen al meerdere foto's voorbij zien komen dat de Oehoe van Oosterwolde na een beetje roepen rustig bij een fotograaf op het hoofd/rug gaat zitten. Bij Steenarenden wordt het overigens afgeraden om dit te proberen  ;)

bron

nvgilst

Citaat van: Rob Koelman op maart 13, 2015, 18:24:17 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op maart 13, 2015, 16:13:42 PM
Eens.... echter, het lijkt wel of ie iets van een tak ofzo in de rechter poot heeft (voor de kijker links)

Dit is vast zo'n exemplaar dat heeft geleerd dat hij als hij 'iets' brengt (een trouwring bijvoorbeeld, om maar een willekeurig voorwerp te noemen...  ;) ), hij daar een beloning (voedsel) voor terug krijgt...

Zie bijvoorbeeld: http://www.oehoezone.nl/trouwringen-.html
Deze foto kwam online, het dier in Noordeinde.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11070020_1646563748905459_2802705613438590296_o.jpg


jeroenroelofsen

Denk dat die persoon nu een pluk haar mist....
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

oceanodroma

CiteerCitaat van: Rob Koelman op maart 13, 2015, 18:24:17 pm[/size]

[/color]Citaat van: jeroenroelofsen op maart 13, 2015, 16:13:42 pmEens.... echter, het lijkt wel of ie iets van een tak ofzo in de rechter poot heeft (voor de kijker links)



Dit is vast zo'n exemplaar dat heeft geleerd dat hij als hij 'iets' brengt (een trouwring bijvoorbeeld, om maar een willekeurig voorwerp te noemen...   ), hij daar een beloning (voedsel) voor terug krijgt...

Zie bijvoorbeeld: [/color]http://www.oehoezone.nl/trouwringen-.html
</blockquote>

[size=0px]Deze foto kwam online, het dier in Noordeinde.[/size][/font][/size][size=0px][/color]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11070020_1646563748905459_2802705613438590296_o.jpg[/size]
[size=0px]


Pfff als het beestje vroeger op die manier met de trouwringen aan kwam vliegen snap ik wel dat hij "ontsnapt" is.. ;D [/size]
Dimitri Mulder
oceanodroma

Henri van Dodeweerd

Als je mij iedere dag weet ik het hoe vaak stoort terwijl ik lig te slapen/ zit uit te rusten, dan ga ik dit soort dingen ook wel doen hoor.

Volgens mij geen bewijs voor escape (ook niet voor wild  ;))
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

frankmeer

Ja hoor, dit doen wilde Oehoes ook  :-X
Frank van der Meer

Jan Borst

Citaat van: frankmeer op maart 17, 2015, 16:40:25 PM
Ja hoor, dit doen wilde Oehoes ook  :-X


Inderdaad types het gedrag van een wilde Oehoe  ;)

Wat ik ervan begreep doet de Oehoe erg voorzichtig, geen terror Oehoe verhalen in ieder geval. En volgens de fotografen die het allemaal helemaal geweldig lijken te vinden wil de Oehoe alleen maar paren  :rolleye:

Rob Koelman

Citaat van: Jan Borst op maart 17, 2015, 17:10:46 PMEn volgens de fotografen die het allemaal helemaal geweldig lijken te vinden wil de Oehoe alleen maar paren  :rolleye:

KINKY!   ;D
Met vriendelijke groet, Rob

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Rob Koelman op maart 17, 2015, 17:33:09 PM
Citaat van: Jan Borst op maart 17, 2015, 17:10:46 PMEn volgens de fotografen die het allemaal helemaal geweldig lijken te vinden wil de Oehoe alleen maar paren  :rolleye:

KINKY!   ;D

Tja, alles goed en wel, maar niet te dicht bij de kerk dan  :angel:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd