Hoofdmenu

Azuurmees Amsterdam

Gestart door Jacob Molenaar, maart 03, 2015, 20:40:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jacob Molenaar

azuurmees (toch?) in Amsterdam. Op de foto helaas geen ringen te zien. http://waarneming.nl/waarneming/view/98416968
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

ArjenDrost †

Citaat van: Jacob Molenaar op maart 03, 2015, 20:40:03 PM
azuurmees (toch?) in Amsterdam. Op de foto helaas geen ringen te zien.
Dat laatste is toch juist een goed teken?  ???   ;)

Bas vd Burg

groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

Citaat van: ArjenDrost op maart 03, 2015, 20:41:20 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op maart 03, 2015, 20:40:03 PM
azuurmees (toch?) in Amsterdam. Op de foto helaas geen ringen te zien.
Dat laatste is toch juist een goed teken?  ???   ;)
Ik bedoelde het als: helaas op de foto de poten niet te zien, zodat we niet weten of hij geringd is.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

lo.troisfontaine

Het is wel de enigste waarneming van deze heer. (zo te zien)

Plaatst die deze dan op verzoek of aandringen van iemand of wordt het gewoon een waarnemer.  :rolleye:
Die meteen heel goed wil beginnen?


groeten,


Lo

Steven Wytema

Citaat van: lo.troisfontaine op maart 03, 2015, 21:37:19 PM
Het is wel de enigste waarneming van deze heer. (zo te zien)

Plaatst die deze dan op verzoek of aandringen van iemand of wordt het gewoon een waarnemer.  :rolleye:
Die meteen heel goed wil beginnen?


groeten,


Lo


Ik ken genoeg mensen die denken "goh volgens mij heb ik iets leuks gefotografeerd, waar kan ik dat melden?"
En alzo bij waarneming.nl terecht komen
Steven Wytema


petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

petermeer

Ze zullen ongetwijfeld meer info en/of foto's hebben. Anders geen reden om 22.15 uur een alert te sturen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

garryb

Getuige de link bij het bericht is de informatie over een ring volgens mij nog steeds gebaseerd op die ene foto.

Vincent Hart

Er is niet meer informatie, en inderdaad werd de linkerpoot bedoeld.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HJDT

Ik vind het persoonlijk onmogelijk om op basis van die ene foto vast te stellen dat de vogel geringd is. Je kan er op basis van deze foto alleen naar mijn idee geen uitspraak over doen en al helemaal niet met die stelligheid, toch? Op een originele foto zou wellicht meer te zien zijn.


Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Vincent Hart

De Azuurmees is nog aanwezig. Nog geen informatie over (on)geringdheid.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

De waarnemer heeft wel op ringen gelet, maar kon door de afstand tot de vogel aan-/afwezigheid hiervan niet vaststellen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

laatvlieger

Citaat van: HJDT op maart 04, 2015, 01:37:58 AM
Ik vind het persoonlijk onmogelijk om op basis van die ene foto vast te stellen dat de vogel geringd is. Je kan er op basis van deze foto alleen naar mijn idee geen uitspraak over doen en al helemaal niet met die stelligheid, toch? Op een originele foto zou wellicht meer te zien zijn.


Groet Michel
Nou inderdaad, op die ene foto is niks met zekerheid te zien. Ik denk dat David geen zin had om op een doordeweekse dag naar een toch wel ontsnapte Azuurmees in Amsterdam noord te rijden...  ;)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Edwin Russer

Vogel geringd, zie db alerts.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

frankneijts

Citaat van: Edwin Russer op maart 04, 2015, 09:16:11 AM
Vogel geringd, zie db alerts.


'Blauw' past bij kweekjaar 2011, al een relatief oud beestje dus...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Vincent Hart

Ook de Groningse vogel had een blauwe. Overigens getuige dit verslag kan Azuurmees het prima doen in gevangenschap, met 7 uitgevlogen jongen bij een eerste kweekpoging ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

August

Citaat van: Vincent Hart op maart 04, 2015, 10:29:25 AM
Ook de Groningse vogel had een blauwe. Overigens getuige dit verslag kan Azuurmees het prima doen in gevangenschap, met 7 uitgevlogen jongen bij een eerste kweekpoging ...
hoop dat de bijgevoegde foto,s niet zijn vogels zijn ,want die zijn ongeringd. En dan heeft hij een probleem  ;D
August van Rijn

jaapbird

Uit verslag
:  Op 16 juni heb ik alle jongen geringd met 2,8 mm. Dit ging prima. Voor de zekerheid heb ik om de ringetjes ventielslang gedaan.

migratorius

Citaat van: frankneijts op maart 04, 2015, 10:10:54 AM
Citaat van: Edwin Russer op maart 04, 2015, 09:16:11 AM
Vogel geringd, zie db alerts.
'Blauw' past bij kweekjaar 2011, al een relatief oud beestje dus...
Erg best lijkt die ring er niet uit te zien: misschien volgend jaar eindelijk die 'wilde' Azuurmees!

JanHein

Max Berlijn

 ;D denk dat het wel over is voor die soort in NL...
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Folkert Jan

Citaat van: Max Berlijn op maart 04, 2015, 11:53:58 AM
;D denk dat het wel over is voor die soort in NL...

Alle roze pelikanen en kokardezaagbekken er ook maar af dan  ;D
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

garryb

#24
CiteerErg best lijkt die ring er niet uit te zien: misschien volgend jaar eindelijk die 'wilde' Azuurmees!

Wanneer je het artikel in deze DB erbij pakt zou je anderszijds mogen concluderen dat het vagrancy-potentieel van (zuivere) Azuurmees voor Nederland wordt overschat. Zo zijn er nul gedocumenteerde gevallen in Duitsland, wat al meer in de goede richting ligt. Recente massa-influxen van Pimpelmezen hebben bovendien nooit geleid tot het meekomen van Azuur naar West-Europa, hoogstens een paar hybriden met pimpelmeesgenen die kennelijk makkelijker in beweging komen. Los van de paar zwervers in vooral Finland en Polen is Azuur toch echt een soort die het predikaat standvogel verdient.

laatvlieger

Citaat van: garryb op maart 04, 2015, 13:35:37 PM

CiteerErg best lijkt die ring er niet uit te zien: misschien volgend jaar eindelijk die 'wilde' Azuurmees!

Wanneer je het artikel in deze DB erbij pakt zou je anderszijds mogen concluderen dat het vagrancy-potentieel van (zuivere) Azuurmees voor Nederland wordt overschat. Recente massa-influxen van Pimpelmezen hebben nooit geleid tot het meekomen van Azuur naar West-Europa, hoogstens een paar hybriden met pimpelmeesgenen die kennelijk makkelijker in beweging komen.
Precies!

Zonder extreme areaal uitbreiding of een extreme plotselinge aantoonbare grote influx van de soort, kun je wel zeggen dat de kans dat deze soort op eigen kracht Ned bereikt, bijzonder (lees nul) klein is.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Roland_Wantia

JanHein heeft een kansrijker scenario voor ogen.

leostegeman

maakt allemaal niet uit. Als er een (bewezen) ongeringde azuurmees opduikt (bijv. die van Jan-Hein die zn ring is kwijt geraakt) komt ie gewoon op de lijst...

Justin Jansen

Citaat van: leostegeman op maart 04, 2015, 13:52:47 PM
maakt allemaal niet uit. Als er een (bewezen) ongeringde azuurmees opduikt (bijv. die van Jan-Hein die zn ring is kwijt geraakt) komt ie gewoon op de lijst...
Net zoals Kokardezaagbek, Jufferkraan, Marmereend etc etc
M.v.g., Justin Jansen


garryb

Daar noem je wel soorten met een nomadisch karakter van heb-ik-jou-daar ...