Hoe kweekresultaten heb beste in te voeren, ontwikkeling en/of parasieten ?

Gestart door John Bouwmans, maart 02, 2015, 13:17:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

fluitenier

Citaat van: john.bouwmans op maart 06, 2015, 12:33:17 PM
Dat vind ik persoonlijk geen goede optie, want dan maak je onzichtbaar wat je in feite zichtbaar wilt maken. Als er een vreemde eend in d ebijt zit, dan moet dat de aanschouwer even wakker schudden en even de waarneming openen voor het achterliggende verhaal. Functie van eye-catcher. Dus foto NIET op verbergen zetten is mijn mening.

Dag John,

ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt. Ik wil enkel duidelijk maken dat het laten (!) verbergen van foto's tot de mogelijkheden behoort. Met een eenvoudig verzoekje aan een van de admins is dat in een wip geregeld. Dat heb ik zelf ook wel eens gedaan, bijvoorbeeld in deze waarneming: http://waarnemingen.be/waarneming/view/87919827 . Op de 3e foto is geen mijn te zien; de afbeelding dient enkel ter illustratie van de waardplant. Ik vond het belangrijk dat die foto bewaard bleef in de waarneming, maar wou niet dat het blad-zonder-mijn de foto-overzichten zou bevuilen. Netjes geregeld, naar mijn mening.

Groeten,
Bart - validator gallen

Familieoverzicht galwespen NL - galwespen BE
Familieoverzicht galmuggen NL - galmuggen BE
Familieoverzicht galmijten NL - galmijten BE

Gebruik de Gallenzoeker!

John Bouwmans

Dag Bart,

Ik wil juist wel graag dat het in de foto-overzichten terugkomt. Zie je de relaties met bepaalde parasieten of gastheren terug. Dat vind ik persoonlijk wel boeiend. Net zoals ik regelmatig de omgeving bij een soortwaarneming mee neem. Vind ik ook leuk als anderen dat doen. Geeft wat meer de context weer. Maar best kans dat ik daar alleen in sta. Kan dat niet beoordelen en alleen voor mezelf spreken natuurlijk.
En als verbergen al een optie is, dan zou ik dat als waarnemer zelf willen kunnen doen. (al is dit eigenlijk hypothetisch, want ik voeg iets toe om anderen het anderen juist te tonen). Kan me voorstellen dat admins soms een foto willen verbergen die op een of andere manier in strijd is met de "waarneming-conventies", broedgedrag, duidelijke verstoring, etc. Daar wil ik ook op geen enkele manier aan tornen.
Vriendelijke groet,
John Bouwmans

Link Topic-selectie (kweekresultaten, metamorfoses, etcetera). https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=352513.msg1937618#msg1937618