Braamsluiper Callantsoog

Gestart door arnoniem78, maart 01, 2015, 23:16:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnoniem78

Kan iemand mij uitleggen waarom de braamsluiper in Callantsoog door bijna iedereen als een zekere blythi wordt ingevoerd? Dit is toch nog lang niet zeker? Ik voer hem nu in als blythi/onzeker omdat voor zover ik nu begrijp (ben er niet heel erg in thuis overigens) er eigenlijk alleen m.b.v. DNA kan worden vastgesteld welk taxon het betreft. Zolang er geen DNA-bewijs is kan je hem toch nooit als zekere blythi invoeren? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Groet, Arno Meijer

Edwin Schuller

Luiheid? Optimisme? Ik weet het niet :)

Maar wie weet weten we het over een tijdje, zie bijv. http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=12125&page=1
Edwin Schuller

Steven Wytema

je ziet in eerste instantie niets over het hoofd Arno.
Ware het niet dat licht-ogige Braamsluipers nauwelijks voorkomen in NL, en een schijnbaar korte p2 pleit voor een oostelijk taxon. Maar ik ben het helemaal met je eens dat een "?" beter op zn plek is (wat ik dus ook heb gedaan)
Steven Wytema


Oenanthe

Sterker nog Steven: lichtogigheid komt bij onze eigen braamsluipers nooit voor.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Guus Peterse

Het is natuurlijk zoals met al die beoordeelsoorten: uiteindelijk is het oordeel aan de CDNA en hoe mensen ze tot dat moment invoeren, doet er weinig toe.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Edwin Schuller

Weet iemand al of de poep van Ruud (nou ja... je snapt wat ik bedoel) mogelijk iets gaat opleveren (zie de link hierboven)? Is het bijv. bruikbaar en van de goede vogel?
Edwin Schuller

Thijs Fijen

Citaat van: Edwin Schuller op maart 12, 2015, 20:44:53 PM
Weet iemand al of de poep van Ruud (nou ja... je snapt wat ik bedoel) mogelijk iets gaat opleveren (zie de link hierboven)? Is het bijv. bruikbaar en van de goede vogel?
Nee, dat gaat allemaal niet zo snel..
Thijs Fijen

firecrest

Citaat van: Oenanthe op maart 12, 2015, 19:25:52 PM
Sterker nog Steven: lichtogigheid komt bij onze eigen braamsluipers nooit voor.
Adulte vogels hebben af en toe best lichte ogen. Zie bijvoorbeeld deze vogel, en het kan nog lichter.

Oenanthe

Sorry Lars maar dat noem ik verre van licht.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips