Vogelgids Ghana

Gestart door alex schouten, februari 14, 2015, 22:51:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

alex schouten

Ik ga binnenkort naar Ghana en zit te twijfelen over het vogelboek dat ik mee ga nemen. Ik heb de 'Birds of western Africa' van Nick Borrow en Ron Demey omdat ik die voor Kameroen nodig had. Vind de tekeningen wisselend van kwaliteit en het is niet heel handig dat de verspreidngskaartjes niet op dezelfde pagina staan als de tekeningen. In totaal staan er 1285 soorten in dat boek.

Er zijn 2 vogelboeken voor Ghana op de markt:
* Field Guide to the Birds of Ghana (Helm Field Guides) [color=rgb(85, 85, 85) !important]Paperback[/color][color=rgb(85, 85, 85) !important]– 8 Nov 2010. Dat zullen wel dezelfde plaatsjes zijn als in de Birds of Western Africa. Misschien is de tekst wat uitgebreider en uiteraard zullen de verspreidingskaartjes gedetailleerder zijn.[/color]
* The Birds of Ghana: An Atlas and Handbook
[color=rgb(85, 85, 85) !important](Englisch)[/color][color=rgb(85, 85, 85) !important]Taschenbuch[/color][color=rgb(85, 85, 85) !important]– Juli 2014. Een nieuw boek, dat ook wel als atlas en naslagwerk wordt beschreven. Misschien te veel ballast als field guide?[/color]Tsja, wat is wijsheid: met mijn Birds of western Africa op pad gaan, de wat meer gedetailleerde Field Guide van Ghana aanschaffen of die nieuwe gids? Wie heeft een suggestie?Groet, Alex