Hoofdmenu

welke zwam

Gestart door r.riemersma, februari 07, 2015, 09:58:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

r.riemersma


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/97714206
Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2015-02-01 Wijnjeterperschar
Foto's:






bij voorbaat dank R. Riemersma


a.klos

Ik heb geen idee wat het is, maar vraag mij ook af hoe groot het een en ander is.
Dit geldt eigenlijk ook voor je andere ingezonden topic van vandaag.
Een overzichtsfoto zou al wat meer duidelijkheid kunnen geven.
Ook wat meer informatie zou fijn zijn.
Want we willen allemaal wel helpen hoor, maar hebben dan wel meer informatie nodig.

Groetjes, Anneke.

r.riemersma

Hallo Anneke,

Bedankt voor je reactie. De zwam zit op een landhek van vermoedelijk eikenhout. De grootte van de zwam op de foto is ongeveer 10 bij 5 cm.

Met vriendelijke groet,
Roel Riemersma

a.klos

Misschien is het mogelijk om er over een week bijvoorbeeld nog eens langs te gaan,
om te kijken of er ontwikkelingen zijn en eventueel een nieuwe foto te maken.
Dan zou je hem onder andere kunnen vergelijken met: (een beginnende) Oranje aderzwam ( groeit veel op Eik )?
Maar omdat dit echt een gok is en gokken ten strengste verboden is op dit forum, kan ik je niet verder helpen.
Misschien iemand anders?

Groetjes, Anneke.

Rob Koelman

Citaat van: Anneke Klos op februari 07, 2015, 18:31:22 PMomdat dit echt een gok is en gokken ten strengste verboden is op dit forum

Valt wel mee hoor, als je maar duidelijk vermeld dat een naam die je noemt een gok is en geen zekere determinatie...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Gert Kremer

ik ga niet gokken hoor. maar... als je gaat kijken dan iets pakken en plat drukken om de inhoud te zien/voelen, het lijkt of er wat in zit, daar ben ik nou benieuwd naar.  :angel:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

a.klos

Ik ben nu ook zeer benieuwd :huh:.
Denk je dat het misschien eitjes zijn?

Groetjes, Anneke.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

wimperzwam

Heb je er aan geroken? Mogelijk gaat het hier om de Ziekenhuisboomkorst (Radulomyces confluens).

Mvgr.,
Henk Huijser.

r.riemersma

Bedankt voor de info. De zwam lijkt inderdaad veel op ziekenhuisboomkorst. Helaas kan ik me de geur niet meer herinneren. Maar bedankt voor de tip.
Met vriendelijke groet,
Roel Riemersma