Hoofdmenu

Vogels op Walcheren

Gestart door michel.wissink, juni 16, 2007, 09:24:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

michel.wissink

Hallo,

Ik breng mijn zomervakantie (tweede helft juli) door op Walcheren.
Welke gebieden in die buurt moet ik absoluut gezien hebben, en welke interessante vogelsoorten kan ik er verwachten?
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

eline1234

http://pets.groups.yahoo.com/group/DVN/

neem hier eens een kijkje, kun je vast wat ideeën opdoen.
Eline

Ies Meulmeester

#2
Ja kan op Westkapelle gaan kijken voor wat kustsoorten. Verder heb je nog het Zandvoortseweggebied tussen Middelburg en Sint Laurens voor wat steltlopers etc.

Voor meer zie: Birdingzeeland en voor gebieden/waarnemingen/foto's op Noord en Zuid Beveland(is niet erg ver vanaf walcheren zie: Vwg de Bevelanden

michel.wissink

Ja, daar kan ik wel wat mee.  B)
Alvast bedankt zover.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

redmar_woudstra

Persoonlijk vond ik de gebiedjes op Noord-Beveland (o.a. Wanteskuup en Keihoogte) erg leuk.  
groet,
Redmar

michel.wissink

#5
Om even terug te komen op mijn oproepje: mijn vakantie op Walcheren zit er inmiddels op.
Ik heb bij Westkapelle (duingebied) o.m. roodborsttapuiten en graspiepers gezien. Verder in de omgeving uiteraard veel bosrietzangers, kieviten, scholeksters, visdieven, zilver- en mantelmeeuwen.
Op de camping zelf:
Boerenzwaluw (plus een enkele gier-), zilver- en mantelmeeuw, merel, veel groenling, maar ik werd er vooral verrast door een enorm aantal putters. Verder een paartje zomertortel, groene spechten, roodborsten en winterkoninkjes.
Opvallend was het ontbreken van mussen, mezen en vinken.
Door de vroegtijdig afgebroken vakantie helaas geen gelegenheid gehad om echt te gaan vogelen, maar gelukkig was er op de camping zelf al genoeg te zien en te horen.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60