Hoofdmenu

Engelse Scholekster?

Gestart door Ted van der Knaap, februari 27, 2015, 21:09:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Vanmiddag een geringde Schollie gefotografeerd en even dacht ik nog dat de tekens er precies niet op te zien waren maar beter kijkend heeft ie rechts 2 smalle ringen boven op elkaar.

Al zoekende kwam ik dit tegen:
note 2: left tibia: metal BTO-ring ; left tarsus: tall ring) ; right tibia: single short ring ; right tarsus: two rings which can include doubles e.g. orange/orange.

Hij voldoet mi aan bovenstaande criteria, dan zou het een Engelse vogel zijn en dan zou daar dit mail-adres bijhoren: accspp@hants.gov.uk

Kan iemand bevestigen dat het een buitenlandse vogel is en kan ie dan naar bijgaand mail-adres?

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/98322930
Scholekster - Haematopus ostralegus gezien op 2015-02-27 Hitland - Polder Esse - Gansdorp en Blaardorp
Foto's:

Toelichting:
Engelse Scholekster?
bij voorbaat dank Ted van der Knaap
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

In elk geval een Engelse. Het eerste wat bij mij boven komt is Pete Potts, maar dat kan ook mis zijn. Nu even niet de tijd om het uit te zoeken... Maar als je hem naar het door jou gevonden adres stuurt komt het vast goed.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 27, 2015, 21:35:45 PM
In elk geval een Engelse. Het eerste wat bij mij boven komt is Pete Potts, maar dat kan ook mis zijn. Nu even niet de tijd om het uit te zoeken... Maar als je hem naar het door jou gevonden adres stuurt komt het vast goed.

Dank Jeroen

Pete Potts naam staat ook bij die note...   ...heb zelf ook al wat verder zitten zoeken en hier eentje uit dezelfde regio, foto's onderaan en een verslagje erbij.  http://sjaak.home.xs4all.nl/vwgvl/ringen/78.html

Ik ga mailen, wordt vervolgd!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)