Determinatie prent gevraagd

Gestart door Hans van B., januari 31, 2015, 19:17:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hans van B.

In Zwolle werden twee konijnen gedood. Het eerste konijn werd door het gaas van de ren heen doodgebeten. Het tweede werd via een gegraven gang onder het gaas door uit de ren gehaald. Die laatste werd teruggevonden tussen de planken van een schutting, de kop vrijwel helemaal losgeknaagd van de romp. Op de foto een prent van de dader.
Wie is de dader?




jfbouwmeester

Een ronde voet, vijf centimeter en ik zie geen nagels.
Ik gok op een hond.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

tekenaar

Er staan verschillende prenten over elkaar. De laatst gemaakte lijkt me een centimeter of 3. Ik ben niet zeker of ik 4 of 5 tenen zie (vanwege die eronder liggende afdruk). Maar waarom geen marterachtige?
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Hans van B.

Bedankt voor de reacties. Volgens mij zijn het idd 2 prenten over elkaar heen. Degene van wie de konijnen waren, gaf aan dat er een Steenmarter in de buurt huist. Dus de martersuggestie van @tekenaar is niet gek. Alleen ken ik geen Steenmarters die graven.
Ik kom op 4 tenen, maar bij marters kan de 5e teen niet goed zichtbaar zijn. Verder ontbreken de nagels, die volgens mijn sporenboek in zachte ondergrond afdrukken. Als ik naar de afbeeldingen in de sporengids kijk, lijkt de prent op het ontbreken van nagelafdrukken na het meest op die van een Bunzing (ronder dan van Steenmarter).
Graven Bunzingen?

Douwe van der Ploeg

En huizen geen honden in de buurt? Ik zeg overigens niet dat het een prent van een hond is, maar zou het zeker niet gelijk uitsluiten.
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Lastig omdat er twee prenten over elkaar heen staan. De afdruk(ken) doet/(doen) op een of andere manier niet gelijk heel 'marterachtig' aan...
Met vriendelijke groet, Rob

Hans van B.

@Douwe: Ik wil een hond zeker niet uitsluiten (liever een schuldige hond, dan een schuldige marter). Wat mij echter niet aan een hond doet denken, is dat het tweede konijn teruggevonden is tussen twee planken van een schutting (zo één met planken aan weerszijden van de palen). De kop was bijna helemaal afgebeten en zat nog maar met een klein stuk vel vast. Doen honden dat? Ik weet dat Jack Russels wel konijnen uit achtertuinen roven en dat graven vind ik ook meer hond dan marter. Lastig.