En dan daarnaast nog een aantal fouten/incosistenties bevat.. Het gebruik van "domestic form" bijvoorbeeld, daarnaast staan sommige soorten er met hoofdletters in en anderen niet, heet nerts (en niet Amerikaanse nerts) ineens Neovis
ion vis
ion, is het edelhert "Middeneuropees" (wat dat ook mag betekenen) en ga zo maar door..
De titel boeit me ook wel: "Diersoorten die zijn aangewezen als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, van de Wet dieren die gehouden kunnen worden zonder toepassing van soortspecifieke houderijvoorschriften`
Heet dat ding echt de "Wet dieren die gehouden kunnen worden zonder toepassing van soortspecifieke houderijvoorschriften"? In de brief naar de kamer waar de lijst bij hoort heeft de staatssecretaris het over de "huisdierlijst zoogdiersoorten", wat die lijst zal zijn en niet de wet. Waar kan ik die wet dan vinden, met bijbehorend artikel 2.2 eerste lid?
Ik heb wel een "Wet dieren" gevonden, die het lijkt te zijn. Op overheid.nl krijg ik bij dat artikel/lid te zien:
1. [Dit lid is nog niet in werking getreden.]
Ok, overheid werkt blijkbaar niet op zondag, ook al geven ze die datum. Morgen maar weer kijken dus. (...)
Wat een verschrikkelijke prutsers. Ik zou bijna één of ander illegaal dier gaan houden om het tot een proefproces te laten komen, want dit slaat echt helemaal nergens op.
Wat de eventuele missende soorten betreft: deze lijst is slechts de eerste serie (zie ook de brief waar het bij hoort), het wordt blijkbaar per genus bepaald. Ben inderdaad wel benieuwd wat ze met hybrides gaan doen.