Schrijf je een goed stukje nederlands, maken ze er bij plaatsing in ROOTS ( brief van de maand) een potje van ….. Vreselijk . Ik houd het maar bij Waarneming.nl
Mijn tekst:
Deze grjze duif die graag in de natuur vertoeft , kreeg met wat beperkingen te maken, maar nog wilde ze op onderzoek uit, vastleggen wat ze aan natuurschoon zag, want de liefde voor de beestjes enzo bleef haar sterk parten spelen. Ook vindt ze het kicken als ze een beestje ziet wat ze nog niet eerder zag. Het werd dicht bij huis . Op een braakliggend stukje grond verraste het haar zo’n verscheidenheid van levens groot en klein in ogenschouw te kunnen nemen: Van een buizerd omringd door eksters die zaten te wachten op ook een stukje lekkers, terwijl de buizerd op een zandhoop rustig zat te peuzelen van zijn vangst tot aan een Eenhoornige snoerhalskever toe.
In de maanden augustus, september en oktober was ze er regelmatig aan het struinen en zag: Verschillende libellen, vlinders ( zelfs de oranje luzernevlinder) rupsen, goudwespen, bloedbijen, sprinkhanen, zweefvliegen, wantsen, etc.
Helaas, er gaat daar gebouwd worden , het thuis van de dieren moet wijken voor de mensbelangen.
….. werd :
Natuur dichtbij .
Ik vertoef graag in de natuur. Helaas heb ik met wat beperkingen te maken. Maar ik blijf op onderzoek gaan en vastleggen wat ik aan natuurschoon tegenkom, want de liefde voor de beestjes verdwijnt nooit , al is het wel dichter bij huis. En dan is het elk keer kicken als ik een beestje zie dat ik niet eerder zag. Zo verraste me een braakliggend stukje grond me qua verscheidenheid. Van een buizerd omringd door eksters tot de eenhoornige snoerhalskever. De afgelopen maanden struinde ik er regelmatig rond en zag er verschillende libellen, vlinders (waaronder de oranje luzernevlinder) , rupsen, goudwespen, bloedbijen, zweefvliegen, sprinkhanen, wantsen en meer. Helaas, er gaat gebouwd worden, het thuis van de dieren moet wijken voor de belangen van de mens. Zoals bijna altijd.
Charlotte Schweitz.