Roodbruine slanke amaniet?

Gestart door phegi, januari 28, 2015, 08:05:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

phegi

Is dit een Roodbruine slanke amaniet? Hij lijkt er wel op. Ik heb alleen geen beurs gezien maar misschien niet goed opgelet. Daarnaast ontbreken de strepen op de hoedrand. Andere elementen kloppen wel, buikige, vrije lamellen, een steel die bovenaan dunner wordt. Geen bijzondere geur en een licht bittere smaak. Wat denken jullie?
groeten,

Peter

www.phegi.com

ridderzwam

Nee, geen Roodbr.Sl.Am.. Eerder Heksenschermpje, om er  een te noemen waar je mee kunt vergelijken.

Groet,
Ria

phegi

Bedankt voor je opmerking Ria. Ik heb alleen geen radijslucht geroken. En ook het heksenschermpje is aan de rand doorschijnend gestreept. Ik zelf zat nog te denken aan een Franjehoed, maar ik ben slechts een leek op dit gebied.
groeten,

Peter

www.phegi.com

phegi

Hier nog even een foto toen hij nog in de grond stond. Wat mij opvalt als je hem iets vergroot zijn de witte vlokjes onder aan de steel en aan de rand van de hoed.
groeten,

Peter

www.phegi.com

Gert Kremer

iets van een Hertenzwam ?   misschien 
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

phegi

Dank je Gert, werd op facebook ook geopperd. Ik denk dat ik hem maar als Hertenzwam spec wegschrijf.
groeten,

Peter

www.phegi.com

Gert Kremer

Citaat van: phegi op januari 28, 2015, 17:20:42 PM
Dank je Gert, werd op facebook ook geopperd. Ik denk dat ik hem maar als Hertenzwam spec wegschrijf.

ik zou even op Grieta wachten of die mogelijkheid zou kunnen!
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

grietaf